Îşi începe dimineţile cu mişcare, nu crede în weekendurile la birou şi face campanii pentru sporturile extreme, iar pe unele le şi practică.

Radu Pilat este fără doar și poate unul din copiii teribili ai publicității românești. A fost recompensat cu premii importante la festivaluri de publicitate româneşti şi străine - Ad'Or sau Golden Drum, la acesta din urmă obţinând un Grand Prix la secţiunea print şi aur la secţiunea campanii TV. Radu pune pasiune atât în profesia pe care o face cu aceeași plăcere ca în prima zi, cât și în activitățile din afara biroului – fie că este vorba de sporturi precum snowboarding sau wakeboarding ori acțiuni umanitare.

Care este ritualul tău matinal?
Încerc, pe cât posibil, să încep ziua cu sport.

Care e regula: weekend la birou sau week-end de voie?
Nu cred în weekend-urile la birou. Omul a fost construit să lucreze în echilibru. Muncă, apoi pauză. N-ai cum să dai randament și, dacă tragi linie, observi că a fost o păcăleală. Crezi că ai muncit mai mult, dar, de fapt, ai muncit mai prost.

Te naști creativ sau devii?
Creativitatea se poate dobândi, cu genialitatea te naști, cred. În principiu, creativitatea se bazează până la un punct pe niște mecanisme. Plus foarte-foarte-foarte multe experiențe, cât mai diverse, plus tone de curiozitate. Cu cât ești mai curios, cu atât poți fi apoi mai creativ.

Multe din campaniile publicitare realizate de tine se adresează generației tinere. Care e cel mai cool atribut al acestei generații? Cum crezi că va evolua?
În principiu, generațiile seamănă între ele. Fondul și nevoile sunt aceleași. Diferă doar modul și platformele de exprimare. Când eram mic scriam bilețele, acum puștii își dau SMS-uri sau se tăguiesc pe Facebook. Cel mai cool atribut al generației Y e că nu are povara regimului trecut. Sunt mai liberi, mai occidentali, superconectați la tot ce se întâmplă afară. Și cred că își doresc ca lumea să îi asculte. 

Anul trecut ai regizat un videoclip pentru o formație hip-hop? E posibil să renunți la un moment dat la publicitate și marketing pentru regie?
Da, am regizat clipul piesei Nu mă mai întorc – Doc și Deliric feat. High Jet. N-aș renunța la nimic pentru nimic. În regie sunt foarte la început. Nici nu știu dacă pot să o numesc regie. Cert e ca zonele publicitate/regie seamănă până la un punct. Le duc în paralel, una nu o exclude pe cealaltă. Mi-ar plăcea să fac un film la un moment dat.

Ce te-a atras la început și ce te-a făcut să rămâi în publicitate?
La început mi se părea un job într-un domeniu science-fiction. Plus că îmi plăcea mult să scriu. Iar factorul de seducție cred că e faptul că îmi place ceea ce fac. Enorm de mult. Asta m-a făcut și mă face să continui.

Ce le scapă celor care afirmă că publicitatea e doar formă fără fond?
Publicitatea e o formă. Fondul e produsul. Publicitatea nu e o cauză nobilă, nici artă. Dar publicitatea poate face o cauză nobilă cunoscută. E un mod senzațional prin care se comunică un produs senzațional. Deci e o formă cu fond.

Cum ai ajuns să te implici proiecte umanitare ?
Am făcut mult off-road, acolo am început să mă alătur proiectelor umanitare. Duceam ajutoare în sate izolate. Așa am început și cu OvidiuRo. Mi se pare genial sistemul lor de susținere a familiilor cu probleme, anume că totul se întâmplă cât timp copiii merg la grădiniță/școală.

Care ar fi, în viziunea ta, portretul cetățeanului model într-o țară ca România?
Eu cred ca românii sunt un popor minunat, super special, un amestec incredibil de latinitate, balcanism și orient. Suntem însă un pic rasiști, nu mai avem valori. De fapt, considerăm banul ca unica valoare și nu avem respect față de legi și autorități. Un cetățean ideal ar fi un român fără cele de mai sus.

Foto: Macri Studio