Află de la un antrenor de fitness cât de important este să fii activ pe tot parcursul zilei, nu doar în ora petrecută la sală.

Tot citind diverse articole pe Internet, mă loveam de un concept care promova sănătatea şi îmbunătăţirea stării generale: să efectuezi 10.000 de paşi pe zi. Iniţial, eram sigur că îi fac, având în vedere că am un stil de viaţă activ. Dar, povestind mai multor persoane despre acest concept, toţi spuneau că sigur şi ei ating targetul, deşi ştiam că sunt mai puţin activi decât mine.

Aşa că mi-am luat un pedometru profesionist (am Garmin VivoFit şi mai folosesc Polar Loop), ca să pot urmări cât merg de fapt.

Astfel, pe lângă paşii efectuaţi zilnic am dat peste alte informaţii interesante, cum ar fi: câte calorii consum zilnic (între 2.500-3.300 kcal), ce distanţe parcurg (8-10 kilometri), cât de mult somn profund am într-o noapte. Şi, ca să îmi satisfac şi nevoia de competiţie, am intrat în comunitatea celor cu pedometre, iar în baza paşilor acumulaţi zilnic eram încadrat în diverse topuri (cea mai mare realizare a fost 35.000 paşi/zi).

Dar, deşi am un stil de viaţă foarte activ, concluzia trasă cu ajutorul pedometrului a fost că am şi momente când parcurg sub 8.000 de paşi. În zile ca acestea, pe lângă faptul că vedeam pe ecranul pedometrului că nu sunt suficient de activ şi starea mea de bine era mai redusă. Astfel, am ajuns şi eu la concluzia la care au ajuns cercetătorii japonezi în anii ’60: ca să te simţi bine, trebuie să parcurgi cel puţin 10.000 de paşi zilnic.

Aşadar, cum poţi să-ţi creşti numărul de paşi efectuaţi zilnic?
- Parchează maşină mai departe de locul unde vrei să ajungi.
- Mergi pe jos dacă ai distanţe scurte de parcurs (10-15 minute).
- Foloseşte scările în loc de lift.
- Evită să stai pe scaun mai mult de 30 de minute fără să te mişti (de exemplu, pedometrul te atenţionează dacă se întâmplă acest lucru).
- Plimbă-te în aer liber, seara, înainte de culcare.
- Creşte treptat numărul de paşi. Propune-ţi să adaugi zilnic cel puţin 1.000, până atingi target-ul.

Alex Marcu este Personal Training Coordinator World Class România şi specialist în nutriție sportivă.