Lucian Moldovan ne spune de ce cyclingul creează dependență.

Deşi lucrează de mult timp în mediul corporatist, Lucian Moldovan a prins gust pentru Schwinn Cycling atât de tare încât, de 18 luni, s-a transformat din client în instructor, la World Class Health Academy Cluj. Spune despre acest sport că îl motivează să se perfecţioneze în continuu şi, după Schwinn Silver Level, obţinut în 2013, abia aşteaptă şi nivelul următor, cel „de aur“. Uite de ce e atât de important pentru el:

Care este secretul unui instructor bun de fitness?
Trebuie să fii mereu informat, să urmăreşti ultimele apariţii în muzică şi să creezi trasee pe ritmuri perfect sincronizate pe profilul ales, atingând şi depăşind aşteptările participanţilor la clase.

Ce instructori de cycling te-au inspirat de-a lungul timpului?
Fiecare dintre instructorii şi prezentatorii de cycling de talie internaţională pe care am avut ocazia să îi întâlnesc pe parcursul ultimilor ani reprezintă un model pentru mine. Mă refer la Stefano Ruggeri și Lou Atkinson din Marea Britanie, Eva Kupková și Martina Bravená din Cehia și la Andrei Penu din Romania.

Cum sunt clasele tale?
Unice din punct de vedere al selecţiilor muzicale, eficiente datorită tehnicilor Schwinn, pline de pasiune şi energie datorită participanţilor!

De câte ori pe săptămână e bine să faci cycling?
Recomand participarea la cel puţin o clasă de cycling pe săptămână. Bineînţeles, numărul maxim depinde de capacităţile fizice, odihnă, alimentație şi, mai ales, de obiectivul fiecărui participant. Întotdeauna trebuie să urmărim oferirea acelui „maxim“ în cadrul fiecărui antrenament, pentru a obține rezultatele dorite.

Care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le fac participanții la orele de cycling?
Poziţia incorectă ca urmare a setării în grabă şi inadecvate a bicicletei, lipsa menţinerii permanente a contactului cu ghidonul, pedalarea fără rezistenţa necesară, simularea adăugării rezistenţei, încălţăminte nepotrivită, pierderea concentrării drept urmare a angajării în discuţii cu alţi participanţi etc.

Ce alte grupe de muşchi, în afară de cele ale picioarele, se lucrează la o oră de cycling?
Muşchii abdominali sunt activaţi pentru menţinerea poziţiei corecte si parcurgerea traseului. Întregul set muscular are de câştigat după finalizarea cu succes a unei clase de cycling.

Care sunt melodiile tale preferate pentru ora de cycling?
Piesele de la Prodigy, Daft Punk, Snap sau chiar Lou Bega aduc întotdeauna un plus de energie.

Cadre: Vrasmas Andrei, Kertesz Robert
Montaj: Kertesz Robert;
Muzica: Congorock - Ivory (The Bloody Beetroots Remix)