Coordonatoarea programului Fii o mămică plină de energie, Ramona Vasilescu Hnyatek, te ajută să-ți recapeți tonusul fizic după naștere.

Adaptarea la noul stil de viaţă este diferită pentru fiecare dintre noi, iar faptul că pentru sport îţi rezervi cel mai puţin timp nu e o crimă – toate am trecut prin asta! Însă, dacă alegi exercițiile potrivite – fie că le faci la sală, fie că rămâi acasă –, îți vei recăpăta tonusul muscular și te vei bucura de un surplus de energie care cu siguranţă îţi va prinde bine în activităţile de proaspătă mămică.

Refacere treptată

Majoritatea femeilor sunt sfătuite să aştepte şase săptămâni de la naştere până să reînceapă un program de exerciţii fizice, pentru că în organism multe dintre modificări persistă. Spre exemplu, ligamentele pot fi hiperflexibile,  iar articulaţiile şi muşchii pelvieni pot fi slăbiţi şi instabili. Aşa că, înainte de a merge la sală, asigură-te că eşti pregătită pentru asta şi modifică-ţi programul treptat şi cu multă răbdare.

Exerciţii utile după externare

Odată ajunsă acasă, este important să te repui în formă, cu exerciţii simple şi atent puse în practică.

1.  Exerciţii pentru zona pelvisului 
Consolidează muşchii abdominali

Aşază-te pe spate, cu genunchii îndoiți şi cu tălpile pe sol. Ai grijă ca spatele să fie în contact cu solul. Încordează bine muşchii abdominali și ridică uşor pelvisul. Menţine poziţia timp de 10 secunde. Repetă de cel puţin cinci ori. În timp, după ce capeți antrenament, poţi creşte intervalul la 20 de secunde.

2. Exercițiu Kegel
Tonifică planșeul pelvin

Stai cu spatele şi tălpile aşezate pe sol și cu genunchii îndoiţi. Din această poziție, respirând normal, încordează şi relaxează muşchiul pe care îl foloseşti pentru a opri fluxul de urină. Treptat, trebuie să ajungi la contracţii de câte 20 de secunde, mărind viteza şi lucrând 2-3 minute pe zi.

Chiar dacă programul îţi este dat peste cap şi depresia pândeşte după colţ, ai o metodă sigură prin care să te refaci: exerciţiile fizice. Beneficiile sunt prea multe pentru a fi ignorate: îţi tonifici musculatura, capeţi energie, starea de spirit ţi se îmbunătăţeşte, iar sănătatea o ia, din nou, pe făgaşul bun. Aşa că organizează-ţi timpul astfel încât să nu uiţi că mişcarea e la fel de importantă ca şi copilul tău!