Toţi cei din jur îţi spun că este cea mai frumoasă perioadă a vieţii tale, însă tu nu te poţi opri din plâns? Te învăţăm cum să nu mai laşi hormonii să-şi facă de cap.

Înainte de toate, trebuie să fii conștientă că este o mare discrepanță între ideea de fericire și bucurie pe care fiecare părinte nou se așteaptă să o trăiască și ceea ce simte, de fapt. "Presiunea socială de a fi fericit la nașterea copilului este, de multe ori, un trigger pentru depresia postpartum. Mama se simte epuizată, speriată de faptul că este responsabilă de o nouă viață", explică psihologul Bogdana Bursuc. Urmează sfaturile expertului nostru și vei diminua și, în timp, chiar elimina stările depresive.

1. Nu-ți ascunde sentimentele

"Putem face o distincție între baby-blues și depresie. Primele două săptămâni de după naștere sunt caracterizate de oboseală accentuată, frică și plâns frecvent pe fond de epuizare. Este reacția tipică a celor mai multe femei. Dacă situația nu se ameliorează după acel interval, atunci apar stările depresive", spune Bogdana Bursuc. În astfel de momente nu trebuie să ascunzi ceea ce simți. Vorbește cu o persoană de încredere sau cere ajutorul unui specialist.

2. Cere ajutorul familiei sau prietenilor

Ești om, nu o eroină, așa că nu mai încerca să le faci singură, pe toate, odată cu apariția copilului. Psihologul nostru te sfătuiește: "Roagă-i pe cei apropiați să te ajute cu cel mic și cu treburile casei". Imaginează-ți că lucrurile ar putea sta astfel: soțul te ajută să schimbi scutece și să-l hrănești pe cel mic, mama ta se ocupă de curățenia casei și de pregătitul mâncării pentru voi, iar prietena cea mai bună are uneori grijă de bebeluș, ca tu să ai puțin timp de relaxare. Depinde doar de tine să pui în aplicare un astfel de plan.

3. Dormi odată cu cel mic

Știm că este complicat să adormi la comandă și că preferi ca în timpul programului de somn al bebelușului să mai rezolvi alte lucruri, dar trebuie să înțelegi că oboseala este cel mai mare dușman al tău și cele câteva ore "furate" de somn vor fi neprețuite.

4. Ieși din casă zilnic

Nu pierde contactul cu realitate și lumea exterioară. Fă-ți timp și plimbă-te, în fiecare zi, măcar câteva minute, cu sau fără cel mic. Ai nevoie de aer, iar interacțiunea cu oamenii este la fel de importantă – fie că îți sunt prieteni apropiați sau o altă mămică din parc. Socializarea te va ține departe de depresie.

5. Mănâncă regulat

Majoritatea proaspetelor mămici nu mai apucă nici să mănânce, pentru că sunt copleșite de tot felul de lucruri și, pur și simplu, nu mai au timp. Nu te lăsa pradă acestui obicei. Găsește-ți timp să stai liniștită zece minute, de trei ori pe zi, ca să savurezi un meniu hrănitor. O viață dezechilibrată, chiar și din punct de vedere nutrițional, nu-ți va fi de folos nici ție, nici bebelușului.