Pentru că este cea mai precisă metodă de a afla dacă te antrenezi la intensitatea potrivită, dacă ești în parametri normali de efort sau dacă îți supui corpul la un efort pe care nu îl poate susține. Îți dăm 4 motive elaborate și 3 soluții.

Îți iei adio de la aproximări. Pentru a-ți afla ritmul cardiac maxim, la care să te raportezi când faci efort, există formula scăderii vârstei din 220, din care rezultă numărul maxim de bătăi pe minut la care poate funcționa corpul tău. Studiile au demonstrat însă că formula nu se aplică tuturor și poate fi înșelătoare. Folosește un monitor cardiac în timpul unei curse de 5k sau al unei sesiuni de HIIT (antrenament pe intervale de intensitate) și dă tot ce poți pe o porțiune, apoi verifică valoarea maximă înregistrată de monitorul tău.

Îți definești și respecți zona optimă de efort. Studiile arată că o sesiune eficientă de antrenament înseamnă 5-10 minute de încălzire, minimum 20 de minute de antrenament cu ritm cardiac în zona optimă și 5-10 minute de „cool-down“. Intervalele de timp pot varia, în funcție de obiectivele fiecăruia, însă ținta de ritm cardiac este între 40 și 85 la sută din ritmul cardiac maxim. Ieșirea din zona optimă înseamnă efort prea mare sau răcirea corpului, conducând la un antrenament ineficient.

Te ajută să îți îmbunătățești forța și rezistența și să măsori rezultatele obiectiv. Măsurarea ritmului cardiac în timpul exercițiilor sau pe parcursul unei întregi sesiuni de antrenament este cea mai bună metodă să afli dacă lucrezi suficient de intens. Sigur, te poți orienta după cât de greu respiri sau cât de tare ai obosit, însă cifrele înregistrate nu mint, iar dacă ritmul cardiac este mai scăzut pe aceeași distanță de alergare sau când execuți același antrenament înseamnă că ai progresat 

Te motivează. Informația este esențială pentru a te antrena mai bine și mai eficient. Cunoașterea ritmului cardiac optim pentru antrenament, nivelul maxim la care poți forța, progresul făcut în timp – toate te mențin motivat. Cu cât ești mai bine informat, cu atât îți va fi mai greu să te supra-antrenezi, să nu îți lași timp de recuperare sau să te antrenezi ineficient.

Noi am făcut o selecție cu monitoarele cardiace care ne-au plăcut cel mai mult. Intră în galeria foto ca să le descoperi. 

Foto: fitbit.com