Ai o mamă plină de energie? Atunci anul acesta renunță la flori, eșarfe și alte clișee similare. Fă-i un cadou pe care cu siguranță îl va ține mine!

Fie că este vorba de Yoga, Aqua Gym, Body Pump, Cycling sau CX Work, la aceste clase vei găsi şi femei de vârsta mamei tale, care nu se dau în lături de la sport. Asta pentru că există nenumărate beneficii, indiferent de vârstă: de la îmbunătăţirea activităţii cardiovasculare până la refacerea tonusului muscular, plus o stare psihică mai bună. Aşa că, dacă ai o mamă care meditează, dansează, iubeşte apa, îi place să pedaleze sau, pur și simplu, face mai multă mişcare decât tine, îi vei găsi cu siguranţă o clasă potrivită printre cele de mai jos.

Mama care dansează

La dansuri nu există limită de vârstă şi, în plus, este un sport care antrenează toate grupele musculare. Mai mult decât atât "într-o singură clasă se abordează ritmuri şi intensităţi diferite, astfel încât antrenamentul este unul foarte bun din punct de vedere cardio-respirator", spune Cristina Neacşu, care are ore de dans în cluburile World Class. La clasele ei, pentru fiecare coregrafie, Cristina pregătește câte două-trei niveluri de dificultate, pe care le aplică în funcţie de pregătirea participanţilor, aşa indiferent de cât timp nu a mai trecut mama ta pragul sălii cu siguranță se va simți bine. Și, în funcție de preferințe, poate alege între clase de Portdebras, house, dance, latino sau hip-hop. Sâmbăta aceata te poți întâlni cu Cristina în America House. Dar ore de dans vei găsi și în Plaza, Downtown sau Upground.

Yoga pentru mama flexibilă

"O clasă de yoga se adresează atât persoanelor sedentare, cât şi celor foarte active", spune Andreea Belu, unul dintre instructorii care țin clasele de yoga din World Class. Se pliază foarte bine multor categorii de oameni, de aceea la aceste clase nu contează vârsta pe care o ai. "Trebuie doar să îţi doreşti să ai o condiţie fizică mai bună – adică o postură corectă, să scapi de durerile de articulaţii, să îţi tonifici musculatura – şi să elimini stresul. Acestea sunt, de fapt, principalele beneficii cu care te alegi după o clasă de yoga", adaugă Andreea. Dacă mama ta are, de exemplu, probleme cu osteoporoza, ar fi mai bine să evite orele de hatha yoga, deoarece aici efortul este ceva mai mare. Altfel, în caz că nu există probleme majore de sănătate, tot ce îi rămâne este să se bucure de cele 60 de minute ceva mai speciale. Încearcă orele de yoga din Downtown, de la Marriott sau Promenada.

Mama care iubeşte apa

Aqua gym este o alegere excelentă, mai ales pentru persoanele care, din cauza vârstei, nu mai poate participa la antrenamente cardio sau cu greutăţi. Exerciţiile pentru mobilitate ori de forţă sunt făcute mult mai uşor în apă, deoarece aceasta protejează articulaţiile. Astfel, mişcări care în sală ar părea imposibile devin 100% sigure în piscină. Vasile Demeter, instructor Aqua Gym la World Class Cluj spune că "exerciţiile în apă sunt minunate pentru persoanele care fac uşor febră musculară, au probleme cu discopatii lombare, dureri lombare sau cervicale ori pentru cei care vin după intervenții chirurgicale sau în faza de recuperare post operatorie". Sâmbătă ai ore de Aqua Gym la World Class Cluj și Health Academy at InCity.

Mama căreia îi place să pedaleze

Dacă mama ta este e un mare fan al bicicletei, puteţi merge la cycling – o clasă perfectă pentru cei care vor ca inima lor să funcţioneze la parametri normali. În plus, "printre beneficiile acestui sport se numără şi creșterea capacității pulmonare, reducerea riscului de osteoporoză, eliminarea toxinelor, combaterea celulitei şi definirea musculaturii membrelor inferioare", spune Armando Lungu, unul dintre antrenorii de cycling cu lista de așteptare la clase mereu plină. Totuşi, orele de cycling nu sunt recomandate persoanelor cu probleme cardiovasculare, cu probleme grave la genunchi sau în zona lombară. Clase de cycling ai, sâmbăta aceasta, în toate cluburile World Class, dar pe Armando îl găsești la Downtown.

Mama care face mai multă mişcare decât tine

Pentru o mamă foarte activă, clasele de Body Pump şi CX Work sunt binevenite. "Fiind vorba de programe statice, în care îţi reglezi singur greutatea cu care lucrezi, mama ta poate avea un control bun asupra situaţiei", spune Alexandra Anastasiu, unul dintre instructorii World Class care predă astfel de clase de mulți ani. "Principalele beneficii ale acestor ore sunt prevenirea osteoporozei, echilibrarea proceselor circulatorii sau îmbunătăţirea flexibilităţii articulare şi musculare." Cu toate astea, dacă mama ta are probleme mari cu articulaţiile, cu coloana ori suferă de diabet, ar fi bine să evite aceste clase. Pentru astfel de clase, mergi sâmbătă în Downtown, Jolie Ville. Dacă ești din Cluj, găsești și acolo clase.