Dacă vrei ca pielea ta să strălucească din interior și să o menții proaspătă cât mai mult timp, ai nevoie de câteva substanțe esențiale – vitamine, minerale, acizi grași – pe care le poți prelua din alimente sau din suplimente alimentare. Iată care sunt acestea:

Vitamina C

Target: luminozitate

Un excelent antioxidant, vitamina C ajută pielea să fie mai rezistentă împotriva radicalilor liberi, precum poluarea, acțiunea razelor solare și altele. Vitamina C reduce aspectul petelor pigmentare, stimulează producția de colagen și reduce inflamația și iritarea pielii. 

Cele mai bune surse: Fructe (portocale, kiwi, ananas, căpșuni) și legume (spanac, conopidă, broccoli, ardei gras, kale), dar și suplimente sub formă de capsulă. Ia în considerare și loțiunile de față sau serumurile cu vitamina C, ce redau luminozitate pielii și uniformizează aspectul ei.

Vitamina A

Target: antirid

Include mai multe substanțe și mai mulți compuși, precum retinolul, acidul retinoic sau compușii carotenoizi. Ajută pielea să se refacă la nivel celular, stimulează producția de colagen și elastină, menține hidratarea pielii, ajută la netezirea ridurilor. Pentru a observa beneficiile acestei vitamine, este necesar să o introduci și în dietă (prin alimente sau suplimente), și în ritualul de înfrumusețare (prin folosirea unor produse ce o conțin în formulă).

Cele mai bune surse: O găsești în alimente precum: cartofi dulci, morcovi, kale, pepene galben, ardei roșu, mango. Pentru o îngrijire completă, caută cremele de noapte și serumurile ce conțin retinol, ce ajută la regenerarea pielii.

Vitamina E

Target: protecție și hidratare

Un antioxidant care neutralizează efectele radicalilor liberi și păstrează pielea hidratată. Ajută pielea să se regenereze chiar și după arsurile solare. Nu poate fi produsă de către corp, așa că trebuie să o iei din alimente sau suplimente.

Cele mai bune surse: alimente precum alune de pădure, nuci, migdale, dar și fructe și legume precum mango, avocado, spanac, sparanghel sau roșii. O poți lua și din suplimente alimentare (capsule), conform indicațiilor medicului.

Omega-3

Target: prospețime

Acizii Omega-3 sunt "grăsimile bune" pentru organism esențiali, nu doar pentru îmbunătățirea activității inimii și creierului, ci și pentru a avea o piele netedă, fără riduri, cu aspect sănătos. Specialiștii recomandă între 1 și 4g Omega-3 natural pe zi (provenind din surse naturale). Din păcate, conform studiilor, un om obișnuit nu consumă decât 0,4 g (cu excepția populațiilor nordice sau mediteraneene).

Cele mai bune surse: Introdu în dietă alimente precum peștele, nuci, semințe de in, semințe de chia, cânepă sau dovleac.

Zinc

Target: piele fără coșuri

Lipsa zincului din organism poate determina apariția coșurilor, dar și căderea părului sau excesul de sebum. Are proprietăți oxidante și este indispensabil pentru o piele lipsită de imperfecțiuni. Îl poți lua din alimente, dar, dacă suferi de acnee, poți apela și la suplimente cu zinc, la sfatul medicului.

Cele mai bune surse: pește, germeni de grâu, soia, fasole, linte.