Perioada postnatală poate fi dificilă, dacă ai așteptări prea mari sau nerealiste. Sfaturile de mai jos te vor ajuta să accepți și să treci mai ușor prin această perioadă.

Acceptă-ți corpul

Sincer vorbind, corpul tău nu va mai fi ce a fost înainte să rămâi insărcinată și este cazul să accepți. Însă asta nu înseamnă că este un lucru rău sau că va trebui să trăiești cu o versiune a ta care nu îți place. Înseamnă doar că noul tău corp are alte nevoi și că necesită alt tip de atenție și îngrijire. Nu uita că multe mămici chiar au ajuns să aibă un corp mai tonifiat și mai puternic după naștere, urmând un plan de antrenament adaptat și un regim alimentar corect.

Evită dietele extreme

Deși, în general, primul pas pe care îl fac proaspetele mămici pentru a ajunge la o formă fizică bună se rezumă la diete extreme, specialiștii avertizează ca sunt o greșeală majoră. După sarcină ai nevoie de energie pentru a te recupera și pentru a-i da ocazia corpului tău să se regenereze. De aceea, dietele nu sunt recomandate cel puțin în primele șase săptămâni după naștere. Mai ales dacă alăptezi, o scădere dramatică a caloriilor va dăuna calității și cantității laptelui. Și, nu uita că procesul de alăptare consumă o doză mare de calorii.

Adaptează-ți programul de exerciții

Mișcarea și exercițiile fizice sunt recomandate proaspetelor mămici imediat ce medicul le permite asta, în funcție de dificultatea sarcinii sau a nașterii. Însă, fie că te apuci de ele la șase zile sau la șase luni după ce a venit pe lume micuțul, ai grijă să o faci într-un mod responsabil. Din cauza schimbărilor petrecute în organism, este bine să începi cu exerciții ușoare. De exemplu, poți relua programul de exerciții din timpul sarcinii, dar de la coadă la cap. Adică începe cu exercițiile ușoare pe care le făceai în al treilea trimestru, avansează către cele din al doilea și tot așa până când poți face orice îți dorești.

Începe recuperarea din interior

Multe dintre femei consideră că odată cu sarcina trebuie să accepte anumite transformări pe care le vor suporta pentru totdeauna. Însă nu trebuie să fie deloc așa. Exercițiile pentru musculatura planșeului pelvian, precum cele tip Kegel, le poți începe imediat după naștere și sunt un prim pas important în procesul reparatoriu. Și nu uita că dacă începi un program de exerciții fizice prea intense fără să fi trecut prin etapele inițiale, atunci consecințele asupra acestei zone pot deveni grave, ducând până la incontinență urinară.