În sporturile de anduranță, efortul de lungă durată și antrenamnetele solicitante fac necesară suplimentarea alimentației obișuite cu produse nutritive concentrate, gândite special pentru a furniza energie, pentru a înlocui pierderile de minerale sau pentru a proteja corpul împotriva toxinelor produse în mod natural.
Suplimentarea cu vitamine și minerale compensează pierderile suferite în urma efortului fizic, îmbunătățind statusul mineral al organismului. Cele mai importante vitamine în sportul de anduranță sunt: vitamina C ( antioxidant), vitamina E, vitaminele din grupul B, implicate în metabolismul energetic, în special vitamina B5.

Ce alte produse nutritive înlocuiesc pierderile de minerale, protejând corpul deja suprasolicitat de pregătirea de anduranță?

Proteine și aminoacizi liberi
Aminoacizii și concentratele proteice aduc aportul de ”material de construcție” într-o formă ușor asimilabilă. Deși mai puțin importante în sporturile de anduranță (față de sporturile de forță, fitness, culturism) ele devin utile atunci când alimentația lasă de dorit sau cănd se dorește scăderea în kilograme prin reducerea celorlalți nutrienți precum carbohidrați, grăsimi.

Grăsimile sănătoase
Există suplimente nutritive cu grăsimi sănătoase, foarte utile persoanelor care se antrenează intens, acestea ajutând la prevenirea accidentelor și creșterea performanței. Grăsimile precum omega 3, reduc inflamația și subțiază sângele, CLA ajută la menținerea masei musculare și reducerea stratului de grăsime, MCT furnizează energie rapid fără să afecteze nivelul de insulină, iar ALA uitilizat în faza de pregătire, ajută la ”încărcarea” mușchilor cu glucoză, reducând în acelasi timp impactul insulinic.

Antioxitanții
Chiar dacă anumite studii arată o diminuare a efectului de antrenament în urma administrării de antioxidanți, în cursă ei combat radicalii liberi induși de efortul fizic intens și te pot ajuta să mergi mai departe, mai repede. Cei mai cunoscuți sunt vitamina C, vitamina E, dar, în special în pregătirea pentru triatlon devin din ce în ce mai populare și cele de generație nouă, cum ar fi extractul de ceai verde, astaxanthin, resveratrol, coenzima Q10, acid alfa lipoic, pycnogenol, bioflavonoizi, silimarina (este și regenerator hepatic), extract de sâmburi de struguri, extract de frunză de măslin.

Energizantele
Cel mai popular este cofeina (furnizată în mod tradițional din cafea), dar vin din urmă noi produse, care ajută la menținerea performanței pe termen lung: extractul de ceai verde și guarana, tirozina (aminoacid precursor al catecolaminelor), citrulina, norvalina. Taurina este un aminoacid cu efect inhibitor neuronal, reglator al bătăilor inimii și detoxifiant. Nu este un energizant, așa cum se crede, el fiind inclus în băuturile energizante tocmai pentru a preveni efectele secundare negative ale cofeinei și deshidratării.

Enzimele digestive
Ajută, după cum le spune și numele, pentru digestia alimentelor. Astfel poți mânca mai consistent în apropierea antrenamentului sau competiției, furnizând corpului complexitatea de nutrienți ce provin direct din alimente.

Înainte de a începe orice program de alimentație sau suplimentație se recomanda un control medical complet și acordul medicului. Administrarea suplimentelor se face strict individualizat, după datele personale, obiective, dieta.
Alege-ţi suplimentele potrivite scopurilor tale sportive din cea mai variată gamă de produse nutritive, disponibilă pe WShop.
Şi nu neglija odihna: este cel mai bun „supliment“ în pregătirea pentru un antrenament corespunzător ce îți poate garanta performanța!