Cum să o consumi ca să nu te îngrașe și chiar să te ajute în completarea necesarului nutritiv.

Dacă ai crezut până acum că brânza nu îți aduce foarte multe beneficii, pentru că îți mărește nivelul colesterolului sau pentru că te va îngrășa, noi studii vin cu vești ceva mai bune: consumată cu moderație previne diabetul și problemele cardiovasculare și nu te îngrășă.

Timp de 14 ani, cercetătorii de la Harvard School of Public au studiat modul în care acizii grași din brânză ne afectează organismul și au ajuns la concluzia că adulții care au mâncat frecvent brânză, însă în cantități moderate, au avut un control mai bun al insulinei, un nivel scăzut al lipidelor și nu s-au îngrășat mai mult decât cei care nu au consumat deloc.

Brânza nu este doar o sursă bună de proteine animale, ci îți furnizează și alte tipuri de nutrimente precum vitaminele B2 și B12, A și D. Dar indiferent de tot acest aport nutrițional, ca să eviți creșterea acidității organismului, limitează porțiile la 20-30 de grame pe zi.

Ce pui pe lista de cumpărături

Parmezanul, deși destul de controversat, este un tip de brânză care îți oferă cea mai mare doză de proteine – 10 grame la o porție de 30 de grame. Toate celelalte sortimente de brânză au cel mult șase-șapte grame de proteine.

Și brânza Feta merită inclusă în meniurile tale, având 75 de calorii, 108 mg de calciu și numai 6 grame de grăsime (raportat tot la o porție de 30 de grame).

Perlele de brânză, brânzica de casă sau ricotta sunt alte alegeri bune. Deși nu au la fel de multe proteine, sunt sărace în grăsimi și calorii. Au în jur de 50-60 de calorii și 4 grame de grăsimi, ceea ce le face ideale pentru momentele în care îți dorești o gustare sănătoasă, care nu îngrașă.

Uită definitiv de…

Cremele de brânză. Chiar și când nu au foarte multe calorii, acestea conțin grăsimi saturate hidrogenate și mulți aditivi alimentari. În general, au peste 130 de calorii și în jur de 29 mg de calciu (pentru 30 de grame de produs). Nici telemeaua sau cașcavalul nu sunt chiar cele mai bune, decât dacă găsești surse de încredere de unde să le cumperi și, eventual, bio. Și mozzarella trebuie aleasă cu atenție, deoarece au apărut diverse sortimente pe piață, multe dintre ele fiind doar imitații după produsul original care se ambalează sub o formă sferică (bile) și se ține în zer. Știm că cea comerciala este delicioasă la cuptor, însă deși are un aport bun de calciu, de cele mai multe ori acesta vine la pachet cu multe grăsimi saturate.

Articolul a fost realizat cu ajutorului lui Alex Marcu, Personal Trainer Manager World Class și specialist în nutriție sportivă.