"Cât timp există în cămară sau în frigider, vei găsi un motiv să le consumi." Gândește-te la asta atunci când mergi la cumpărături și fă alegerile în consecință. Noi ți-am pregătit un mic ghid care te va ajuta să mănânci mai sănătos fără prea mult efort.

Aruncă (aproape) tot

Dependența de junk-food este una dintre cele mai puternice și mai greu de eliminat. Așa că dacă vrei să scapi de ea, trebuie să începi prin a arunca toate ispitele din casă: snack-uri, sucuri de orice fel, dulciuri, înghețată sau produse semipreparate. Cât timp nu le ai la îndemână, șansele să le consumi sunt mult mai mici.

Mergi la cumpărături cu temele făcute

Atunci când alegi un aliment, ai grijă eticheta lui să nu conțină E-uri, zahăr sau ingrediente de care nu ai auzit. Nu uita că trebuie să știi ce mănânci, așa că dacă ai nevoie de dicționar ca să citești un ambalaj, atunci cu siguranță nu ai nevoie de acel aliment.

Nu ignora nici termenul de valabilitate al produselor. Cu cât perioada în care pot fi consumate este mai mare, cu atât mai tare trebuie să te îndepărtezi și tu de ele.

Umple-ți rafturile

Alimente sănătoase se găsesc la tot pasul. Trebuie doar să faci alegerile potrivite.
- Înlocuiește orezul alb cu quinoa sau orez brun. Quinoa se poate prepara în fel și chip și este foarte gustoasă. Devine cu ușurință atât un fel principal, cât și un desert, în funcție de mixul în care o pui.
- Umple-ți cămara cu gustări sănătoase, precum nuci și alune crude, migdale sau fistic.
- Ai grijă să nu rămâi niciodată fără legume: vinete, dovlecel, salată verde, kale, rucola, morcovi, țelină, ardei gras, roșii, castraveți, broccoli, sfeclă roșie, varză, mazăre, cartof dulce, varză de Bruxelles și lista poate continua. Ideal ar fi să consumi produse de sezon, dar cum vine vremea rece, nu ezita să pui la congelator o parte dintre legumele preferate.
- Dacă nu ai restricții alimentare, rezervă-ți un loc în frigider și pentru pește, carne, ouă, lactate. Iar în caz că ai renunțat la astfel de produse, fă-ți stoc de tofu, năut boabe de soia, mazăre, unt de arahide, fasole, semințe de chia, de cânepă etc. – toate pentru a-ți asigura surse de proteine.
- Nici fructele nu trebuie neglijate, mai ales că multe din ele rezistă timp îndelungat (citricele, rodia, gutuile etc). iar fructele de pădure sunt excelente de pus la congelator – nu își pierd din beneficii și vor fi perfecte toată iarna pentru mic-dejun sau smoothieuri.
- Nu uita de uleiuri: fie că alegi doar de măsline, de sâmburi de struguri, de in sau alte sortimente care îmbogățesc gustul mâncării.
- Fă-ți rezerve de apă plată. De câte ori ți-e sete și ai bea un suc rece, alege un pahar cu apă – excelentă pentru hidratare și fără calorii. Iar dacă o vrei aromată, adaugă sucul de la diverse fructe care îți plac.

 

Foto: Les Mills