Ştii că trebuie să faci asta, mai ales când e cald afară. Dar contează cum, astfel încât organismul tău să beneficieze de toate avantajele.

Deşi teoria spune că trebuie să consumăm în jur de 6-8 pahare de apă în fiecare zi, în realitate, orice organism este diferit, deci cantitatea variază. Emil Peptea, personal trainer World Class Health Academy at the Grand, îţi spune cum să-ţi îmbunătăţeşti relaţia cu apa.

Identifică deshidratarea

Cel mai bun etalon pentru a monitoriza dacă bei suficientă apă este să-ţi verifici urina. Dacă este în mod constant diluată, cu o tentă gălbuie, atunci nu trebuie să îţi faci griji. Însă, dacă te confrunţi cu somnolenţă sau oboseală, sete accentuată, dureri de cap, senzaţie de ameţeală, lipsa lacrimilor şi o cantitate extrem de mică de urină, atunci e cazul să bei rapid câteva pahare cu apă.

Cu ce poţi înlocui apa

În caz că ţi-e greu să bei doar apă, există şi alte băuturi care pot creşte nivelul de hidratare al organismului. Sucurile naturale de fructe, sărace în pulpă (de exemplu, sucul de mere), precum şi ceaiurile sunt două variante excelente.

Fructoza este un bun transportor de apă la nivel celular, aşa că poţi combina o parte suc de fructe şi trei părţi de apă. Evită înlocuirea sucurilor naturale cu cele artificiale – glucoza nu are aceleaşi proprietăţi cu fructoza.

La capitolul ceaiuri, alege-le pe cele sărace în cafeină, deoarece aceasta scade nivelul de hidratare şi vei sfârşi prin a obţine efectul invers celui dorit.

Hidratează-te cu salate

Multe dintre fructele și legumele de sezon, precum castraveţii, pepenele, fructele de pădure, salata verde, sunt surse excelente de hidratare. Dar pe listă trebuie să adaugi şi morcovii, varza, cireşele şi citricele, deoarece au acelaşi efect benefic. Având un conținut mare de apă toate pot furniza, în medie, 20% din cantitatea necesară organismului.

Fereşte-te de prea multă apă

Consumată în exces, apa face rău. Dezechilibrul electrolitic şi umflarea ţesuturilor poate cauza bătăi neregulate ale inimii, permiţând lichidului să intre în plămâni. Mai mult, umflarea ţesuturilor creierului poate duce la convulsii şi, în anumite cazuri, chiar comă sau moarte; excepţie este cazul în care consumul de apă este limitat şi se administrează o soluţie salină hipertonă (sare).