Știm, de fapt ar trebui să le iubești pe toate. Dar cele care te pot îngrășa, din cauza conținutului mare de zahăr, parcă nu mai rămân pe lista de preferate. Mai jos ai o selecție cu ce merită să fie mereu în frigiderul tău. 

Citricele

Se știe despre citrice că nu conțin prea mult zahăr. Campioană la acest capitol este, bineînțeles, lămâia, cu 2,9 grame de zahăr (o linguriță rasă are circa 6 grame) la 100 de grame de fruct (1 lămâie). Urmează grepfrutul cu 6,9 de zahăr la 100 de grame. Portocala, însă, are peste 10 grame de zahăr, la aceeași cantitate, așa că, atunci când bei multe fresh-uri, ia în calcul și acest aspect. Bucură-te, în schimb, de efectele de detoxifiere ale lămâii și ale grepfrutului, precum și de surplusul de vitamina C, care îți asigură refacerea celulară și întărirea sistemului imunitar.

Pepenele

Pepenele are numai 6,2 grame de zahăr la 100 de grame de fruct (miezul de la o felie medie). În plus, s-a descoperit că licopenul, un compus esențial din pepene, este extrem de benefic pentru oasele tale, dar și pentru sănătatea cardiovasculară.

Căpșunile

Deși pare un fruct extrem de dulce, are doar 5 grame de zahăr pentru 100 de grame de fruct. Căpșunile au multă vitamina C, care îți întărește sistemul imunitar și îți oferă energie, ajută îmbunătățirea vederii și ține ridurile departe!

Papaya

Dacă mănânci 100 de grame de papaya, ai parte de numai 5,8 grame de zahăr. De ce merită s-o incluzi în dieta ta? Pentru că reprezintă o sursă importantă de fibre, dar și pentru că îți va tine colesterolul sub control.

Nectarinele

Deși la granița dintre bine și rău, nectarinele înclină mai degrabă în tabăra săracă în zahăr. Spre exemplu, 100 grame de nectarine conțin 7,8 grame de zahăr. Unde mai pui că, datorită lor, bifezi 9% din doza zilnică de vitamina C. De asemenea, conțin și vitaminele A, E și B, necesare pentru o piele și un păr sănătoase și sunt o sursă bună de energie.

Consumă-le doar ocazional

La polul opus, există și fructe cu un conținut mare de zahăr. Spre exemplu, bananele (12 grame), strugurii (15,5 grame), mango (14,3 grame) sau perele (12 grame).