Câteva trucuri simple te vor ajuta să jonglezi cu tentațiile din jurul tău, astfel încât după masa de Crăciun să nu ai nevoie de o cură rapidă de slăbire.

1. Consumă legume
În perioada sărbătorilor, sunt șanse mari ca dieta ta să devină hiperproteică, iar consumul ridicat de carne roșie și lactate în această perioadă să ducă la constipație și o stare generală de disconfort. Consumă o porție de salată din legume variate, înaintea felului principal, deoarece legumele păstrează nivelul optim de fibre din organism. Fiind iarnă, sunt recomandate legumele de sezon, adică din categoria rădăcinoaselor, care au un număr de fibre foarte ridicat.

2. Alege fructele pe post de gustări
Consumă-le întotdeauna separat, între mese sau chiar sub forma unui mic dejun energizant și detoxifiant. Fructele de sezon au un conținut ridicat de vitamina C (necesară întăririi sistemului imunitar). Nu întâmplător sunt mult mai gustoase în sezonul rece.

3. Nu combina proteinele între ele
Carnea și produsele lactate la aceeași masă sunt cel mai mare chin pentru stomac. Încearcă să separi cât mai mult alimentele. Stomacul face un efort special pentru a le procesa, de aceea e nevoie de moderație, atenție și grijă atunci când le combini.
Evită să servești carne la aceeași masă cu produse lactate. Împreună produc un proces de digestie greoi, cu stagnarea alimentelor multe ore în tubul digestiv, ducând la balonări și stare permanentă de sațietate, oboseală fizică și disconfort general.

4. Bea mai multă apă și mai puțin vin
Da, știu, nu sună grozav, dar îți va fi util De Sărbători mulți tratează alcoolul ca pe un aliment și uită de apă, ceea ce le aduce și urmări în consecință. Nu spun să renunți la el, ci doar să îl consumi cu moderație. Nu uita că excesul de alcool duce la deshidratare și intoxicație. Odată ce organismul nu mai poate procesa alcoolul, corpul tău produce o substanță toxică – cea care îți dă durerile de cap de a doua zi. Pe cât posibil, atunci când bei alcool, alege produse simple, cât mai puțin procesate, și consumă o cantitate cel puțin dublă de apă.

5. Gustă desertul dimineața
Evident, ideal ar fi să-l eviți complet. Dar, dacă nu te poți abține, măcar consumă-l în primele ore ale zilei, apoi fă puțină mișcare sau ieși măcar la o plimbare. Nu uita că salatele de fructe sau cele servite separat aduc cantități suficiente de zahăr în organism, așa că orice prăjitură sau felie de cozonac este o extradoză de zahăr (de fapt) inutilă pentru corpul tău.

6. Păcălește-te cu gustări
Dacă acasă reușești să mănânci cât de cât OK, în vizite la rude lucrurile devin mai complicate. Așa că înainte să pleci la drum, cu aproximativ o oră înainte, consumă un măr sau legume proaspete, gen morcovi. În felul acesta, vei avea o ușoară senzație de sațietate, perfectă ca să nu refuzi, dar nici să nu mănânci tot ce îți oferă gazdele.