În ultimii ani, fibrele au devenit un little black dress în nutriție. Nu poți să nu le ai. Însă ele nu doar îți mențin sistemul digestiv sănătos, ci îți pot răsfăța papilele gustative. Trebuie doar să faci alegerile potrivite.

Păstăi de soia
Fierte, cu puțină sare peste, aceste păstăi se transformă în gustări pe cinste. O porție (adică un bol mediu) are 8,1 grame de fibre. În plus, mai au și vitamina B, aminoacizi esențiali și proteine.

Dovleac copt
Este o gustare perfectă între mese, atunci când îți scade energia și simți nevoia de ceva dulce. O porție (adică aproximativ o felie) îți furnizează 9 grame de fibre și 30% din doza zilnică necesară de vitamina C. Coace-l la cuptor și presară miere și scorțișoară peste el.

Toast cu fructe de pădure
Nu spune nimeni că pâinea prăjită este dăunătoare – dacă folosești una integrală și o consumi cu brânză degresată, peste care adaugi câteva fructe de pădure – și ele bogate în fibre (un pumn de fructe de pădure conține în jur de 8 grame de fibre).

Pară umplută cu ovăz
Taie o pară pe jumătate, scobește-i o parte din conținut și umple golul cu ovăz fiert (pentru mai multă savoarea, îl poți amesteca cu un vârf de scorțișoară și sirop de arțar). Dacă nu îți place para crudă, bag-o la cuptor câteva minute.

Cartofi dulci cu mirodenii
Făcuți la cuptor pot lua locul chips-urilor sau al covrigeilor pe care mulți îi folosesc pe post de gustări rapide. Taie-i în felii cât mai subțiri, presară-i cu ulei de măsline și mirodeniile preferate și bagă-i în cuptorul bine încins. Cartofii dulci au suficiente fibre, dar îți vor regla și pofta de dulce.

Salată de ananas cu mentă și miere
O porție medie de ananas are până la trei grame de fibre, așa că îl poți folosi ca gustare. Lasă-l la marinat într-un amestec din miere și frunze mentă și vei obține un desert absolut delicios!

Pastă de unt de arahide și ovăz
O gustare ușor de făcut și extrem de bogată în fibre este mixul dintre o lingură de miere, două linguri de unt de arahide, o lingură de ovăz, jumătate de lingură de semințe de chia, jumătate de lingură de semințe de in și un sfert de lingură de scorțișoară.