Credeai că orice mănânci pe întuneric îți dăunează? Avem vești bune, se pare că unele alimente chiar te ajută.

Dacă ești genul care lucrează mult noaptea și între două e-mail-uri dai fuga la frigider, trebuie să ții cont de câteva detalii importante. Alese cu grijă gustările târzii îți pot fi de folos atât noaptea, cât și a doua zi. Cercetătorii au studiat modul în care mâncatul noaptea ne afectează metabolismul și au ajuns la concluzia că gustările care nu depășesc 150 de calorii și sunt bazate pe carbohidrați ori proteine nu sunt atât de rele. Mai mult chiar, te ajută să-ți temperezi apetitul dimineața și să ai un randament mai bun dacă mergi la sală la prima oră, contribuind la construcția masei musculare. Iată ce poți mânca dacă foamea îți învinge concentrarea la miezul nopții:

Semințe de chia

Sunt foarte populare în curele de slăbire, deoarece reduc apetitul, se digeră ușor, au mai mult calciu decât laptele, Omega 3 și 6 din belșug și o mulțime de proteine. Pune două linguri de semințe în lapte de migdale sau în apă și adaugă fulgi de cocos pentru gust). Dar așteaptă măcar o jumătate de oră înainte să le consumi – în lichid aceste semințe se umflă și se transformă într-o budincă mai mult decât sățioasă.

Boabe de soia

Dacă ești genul care în timp ce lucrează are lângă laptop și un bol cu chip-uri, alune sau pop-corn, atunci este cazul să le arunci și să le înlocuiești cu ceva mai sănătos. Cumpără-ți boabe de soia și rumenește-le la cuptor. Poți să le și fierbi și să adaugi diverse mirodenii, dar la cuptor au altă aromă. Sunt bogate în proteine și fibre.

Cereale integrale

Un studiu făcut de Wayne State University a arătat că, dacă îți închei ziua mâncând un bol de cereale integrale cu lapte degresat, poți da jos mai multe kilograme. Asta pentru că fibrele din cereale ajută digestia și, în plus, îți vor da potoli foamea cu destul de puține calorii. Alege fulgi de ovăz, orz, quinoa, mei, hrișcă.

Brânză proaspătă

În varianta degresată, evident. Este o gustare pe care o vei aprecia foarte mult la miezul nopții. Amestec-o cu avocado sau cu fructe proaspete ori congelate – cele de pădure sunt o variantă bună. Combinația este sățioasă și, în plus, ușor de digerat.

Ceai verde

Deși nu este chiar o gustare, ceaiul verde ar trebui să fie indispensabil într-o noapte albă – are mulți antioxidanți, este revigorant și o bună alternativă pentru hidratare. În plus, este și un fel de lichid minune în curele de slăbire, în caz că ai nevoie.