Când intră în sală ai nevoie de energie, iar când ieși de refacere rapidă. Știm. Tocmai de aceea ți-am pregătit soluțiile perfecte pentru ambele situații.

Ce mănânci înainte de antrenament?

În acel moment organismul tău trebuie să fie pregătit pentru a face față efortului la care îl vei supune. Pentru a fi în formă maximă, îți recomand ca înainte de antrenament, cu 60-90 de minute, să consumi alimente cu indice glicemic cât mai scăzut. Mai exact, fructe (banane, nuci, portocale, mandarine) și legume crude (morcovi, roșii, castraveți).

O a două varianta este să consumi brânză (telemea, fără exces de sare) sau cașcaval afumat, deoarece organismul va extrage treptat energia din grăsimi, iar conținutul proteic al acestor alimente te va ajută să îți protejezi țesutul muscular.

Ce mănânci după antrenament?

După sală, rezervele tale de glicogen muscular sunt epuizate, iar organismul va încerca, prin toate mijloacele pe care le are la dispoziție, să le refacă, pentru că tu să ai din nou energie. E momentul perfect să consumi alimente bogate în grăsimi și proteine (ton), lapte, brânză, cașcaval. Evită să combini alimentele bogate în grăsimi cu carbohidrați, dacă îți dorești să pierzi în greutate.

O alternativă la această abordare o reprezintă combinarea carbohidraților cu indice glicemic scăzut (legume nepreparate termic: varză, broccoli, castravete, ceapă verde) cu proteine (carne cât mai săracă în grăsimi, de preferat piept de pui). În caz că nu ești fac carne, pentru surse de proteine alege humusul, albușuri de ou sau ton.

Cosmin Ciocîrlan este antrenor personal World Class at the Grand.