De la fructe până la produse lactate, ţi-am făcut o listă cu 5 alimente care îţi menţin sănătatea şi te ajută să fii în formă maximă.

Pepenele roșu reglează tensiunea

Dacă ai probleme cu hipertensiunea, mănâncă mai des pepene roșu. Un studiu publicat în American Journal of Hypertension spune că, mai ales în cazul persoanelor supraponderale, pepenele roșu are o eficiență crescută în reducerea tensiunii. În plus, în aceste zile, pepenele e și o variantă excelentă de hidratare!

Vişinele te scapă de insomnii

Două pahare de suc de vișine consumate zilnic, timp de două săptămâni, te scapă de insomnii. La această concluzie a ajuns un grup de cercetători de la Universitatea din Louisiana. După ce au testat mai multe persoane cu tulburări de somn, experții au observat că adulții care au băut sucul au dormit cu cel puțin o oră mai mult decât cei care nu au făcut același lucru. Secretul stă în cantitatea mare de melatonină din vișine, hormon secretat de creier în timpul somnului.

Cafeaua îţi protejează vederea

Ei bine, se pare că nu doar leguma portocalie te face să vezi mai bine. În urma unui nou studiu, efectuat la Universitatea Cornell, s-a observat că un consum moderat de cafea îți îmbunătățește privirea. Asta se întâmplă datorită acidului clorogenic din boabele de cafea, care reduce procesul de degradare al retinei.

Untul dă jos grăsimea

Include în meniul zilnic 50 de grame de ghee (unt lichid), trei zile la rând, și vei grăbi procesul de slăbire. Contrar așteptărilor, untul are grăsimi saturate benefice pentru sănătatea ta; evident fără să îl consumi în exces și în combinație cu gemuri foarte dulci. Însă medicina ayurvedică spune că untul clarificat, consumat în cure de câte trei zile (a se înțelege dimineți) îți ajută digestia, bila și contribuie la procesul de detoxifiere. John Douillard, cercetător de la Institute of Integrative Nutrition, spune că o astfel de cură, repetată din când în când, te scapă de multe toxine și în felul acesta vei da jos kilogramele nedorite.

Iaurtul reduce riscul de diabet

Mai exact, trebuie să consumi săptămânal 125 de grame de iaurt degresat. Un studiu făcut în Anglia, pe o perioadă de 11 ani, a concluzionat că cei care consumă regulat, însă moderat, iaurt cu un conținut scăzut de grăsime, au un risc scăzut de diabet de tip 2. În zilele toride, poţi transforma iaurtul în înghețată – pune-l în congelator și combină-l cu fructele preferate. Vei obține rapid un desert plin de savoare și foarte sănătos.