Alimentația ta are mereu nevoie de câte un upgrade, iar semințele sunt perfecte pentru asta. Află care sunt cele mai bune pentru organism.

Semințele de chia
Nutriționiștii și nu numai le declară noile vedete în lumea alimentației. Asta pentru că, dintre toate semințele, au cele mai multe vitamine, fiind bogate în calciu, magneziu, fier, acizi grași și multe altele. Ele te ajută să ai un sistem imunitar mai bun, previn apariția diabetului, a bolilor gastrointestinale sau cardiovasculare, combat tulburările de somn sau te ajută în curele de slăbire. Ca să te bucuri de toate acestea, consumă-le în salate, în supe, iaurturi sau shake-uri. Nu te îngrijora că vor schimba gustul mâncării, pentru că ele nu au, de fapt, nici un gust.

Semințele de cânepă
Cânepa decorticată are, în medie, 30% proteine, 42% grăsime şi 15% carbohidrați. Ceea ce înseamnă că o mână de semințe pe zi îți poate echilibra cu succes nivelul de nutrimente de care ai nevoie. Datorită edestinei, o proteină conținută de cânepă, semințele sunt foarte ușor de digerat și ajută la producerea de anticorpi. Partea cea mai interesantă în legătură cu aceste semințe este că au opt aminoacizi esenţiali pe care organismul uman nu îi poate produce, și anume leucina, lizina, metionina, fenilalanina, triptofanul, valina şi treonina. Gustul lor este asemănător cu cel al semințelor de pin sau de dovleac, așa că le poți consuma în orice salată, dar și în iaurt.

Semințele de susan
Dacă ignorai până acum semințele de susan, este timpul să afli că ele sunt mai sănătoase decât credeai. O singură linguriță plină cu ele are suficient cupru şi mangan, calciu, magneziu, fier, fosfor, vitamina B1, zinc şi triptofan încât să îți ofere energie pentru o zi grea. În plus, susanul accelerează arderea grăsimilor, așa că nu uita de el în dietele tale. În afară de salate, le poți presăra și peste legume fierte, alături de un strop de ulei de măsline și puțină lămâie!

Semințele de sâmburi de struguri
Un studiu făcut de Universitatea din Maryland a demonstrat faptul că participanții care au consumat, pentru o anumită perioadă, sâmburi de struguri, au avut un nivel ridicat de antioxidanți. Deși nu foarte populari, sâmburii de struguri au suficiente beneficii cât să merite mai multă atenție. Au vitamina E, necesară pentru pielea și părul tău, acid linoleic și polifenoli. Ajută la echilibrarea colesterolului în sânge și la reducerea inflamațiilor. Ca să bifezi toate astea, pune câțiva sâmburi în cerealele de dimineață, în iaurt sau în salate!

Semințele de in
Dacă ai nevoie de fibre, Omega-3, antioxidanți și foarte puțini carbohidrați, atunci ar trebui să consumi și semințe de in. Iar dacă le macini, își fac efectul și mai rapid. Deși extrem de benefice și pentru dietă, semințele de in sunt deseori ignorate, pentru că nu modifică cu mult gustul mâncării tale. Însă tocmai aici este secretul. Sunt atât de ușor de folosit, încât le poți „scăpa“ în orice salată pentru prânz sau într-un mix de cereale la micul dejun.