În toată marea de sfaturi nutriționale, strategii complicate și trucuri greu de urmat, îți dăm 3 soluții simple, care te vor ajuta să mănânci altfel: mai bine, mai sănătos și cu mai multă savoare.

1. Stabilește obiective clare

Știi că un stil de viață sănătos înseamnă, printre altele, o alimentație curată și echilibrată. În teorie e simplu, dar la practică pierdem puncte importante. Așa că în loc să-ți propui ceva atât de general, așterne pe o hârtie acțiuni concrete: să renunți la dulciuri, să ai trei mese pe zi, să nu mai mănânci junk-food etc.
Dacă te vei ține de primele obiective, vei putea trece la următorul nivel, mai avansat: combinațiile optime pentru corpul tău, alimente cât mai puțin procesate, produse noi incluse în alimentație etc. Modul de viață sănătos e o călătorie, nu o destinație. Începe cu pași mici și vei ajunge departe.

2. Fă-ți liste

Fie că vorbim de cea cu alimente care-ți fac rău, fie de cea cu alimente benefice, listele sunt, în primă fază, extrem de utile. Fă-ți o listă cele mai dăunătoare alimente: zahărul, făina albă și derivatele (pâine, paste, cereale), uleiurile rafinate, mezelurile și produsele procesate din carne și băuturile alcoolice (OK, ai voie la o jumătate de de pahar de vin roșu de calitate). Apoi lipește-o pe frigider, ca să o vezi cât mai des. Procedează la fel și cu lista de alimente sănătoasă, dar pe ea pune: carne, pește și fructe de mare, nuci și semințe, ouă, lactate (de preferat urdă și iaurt), legume cât mai diverse (frunze, rădăcini, boabe etc.), fructe (grijă mare la cele cu conținut mare de zahăr, cum ar fi strugurii, bananele), cerealele fără gluten și pseudocerealele (porumb, orez, mei, hrișcă, quinoa și chiar ovăz, secară). Iar dacă optezi pentru un meniu vegetarian, nu-ți face griji; corpul tău va beneficia de o diversitate suficientă de nutrimente.
Dacă ți se pare prea complicat, poți opta pentru un program ca Let’s Go You, prin care, în 8 săptămâni îți vei transforma stilul de viață. Mai exact, în cele două luni, pe lângă programul de antrenament, vei primi zilnic propuneri pentru fiecare masă, cu rețetele aferente (sau opțiunea de a le comanda de la Yellow), cu informații nutriționale și sfaturi practice.

3. Alocă resurse

Cea mai importantă dintre ele este timpul. Timp pentru cumpărarea, prepararea și consumul alimentelor sănătoase. Timp pentru mișcare. Timp pentru odihnă. Dar totul se întâmplă până te obișnuiești cu noul mod de viață. Ulterior, ți se va părea ceva firesc.
Banii sunt o altă resursă de care ai nevoie. Dar în ciuda teoriei că un mod de viață sănătos este scump, aceste este mai ieftin decât unul anarhic, în special pe termen mediu și lung. De fapt, investiția de la început, ulterior se transformă în economisire: salvezi bani pentru că previi bolile, pentru că nu mai cumperi lucruri sau alimente de care nu ai nevoie.