Stări de apatie, nefericire, oboseală sau iritabilitate? Află cum să le vindeci foarte ușor.

Stresul este, de fapt, o "activare mentală intensă ca urmare a solicitărilor și urgențelor pe care le percepem, necesară pentru mobilizarea organismului cu scopul rezolvării problemelor", explică psihologul Bogdana Bursuc. Iar asta nu este un efect ciudat al corpului nostru, ci modul în care suntem programați genetic să funcționăm. Această activare mentală poate fi împărțită în două categorii, după cum spune Carlos L’Abbate, instructor de Yogilates: "folositor și nefolositor. Primul este cel care ne ajută să trecem peste probleme, iar al doilea este cel de care trebuie să scăpăm și care apare în momente nepotrivite."

Elimină stresul cu armele lui

"Trebuie să înțelegem că stresul nu e neapărat creat de exterior, ci de către modul nostru de gândire, iar această înțelegere necesită un antrenament continuu", spune Carlos.

Sportul, alimentația sănătoasă, muzica potrivită în momentele tensionate și râsul (da, râsul reduce nivelul cortizolului și al adrenalinei, hormoni responsabili cu starea ta de agitație) nu trebuie să lipsească din viața ta.

Mergi la masaj. Este o soluție excelentă de eliminare a stresului. Filomela Ciocârlan, cosmeticiană la Centrul de Spa de la World Class Health Academy at the Grand, recomandă masajul tradițional, dar și ritualul de 80 de minute cu pietre calde, care ajută la relaxarea musculaturii și, implicit, a întregului corp. În felul acesta poți să eliberezi toată tensiunea acumulată în timpul săptămânii.

Orientează-te la prezent. "Atunci când ne simțim mintea încordată și tensionată", spune psihologul Bogdana Bursuc, "putem face exercițiul de a ne reorienta atenția la prezent. De obicei, gândim la viitor și anticipăm mult prea mult. Prezentul înseamnă doar informațiile pe care le primim prin analizatori: auz; văz, gust, tact".  

O altă modalitate de relaxare pe care o recomandă Bogdana este să iei, pur și simplu, o pauză, înainte de a face orice. "Un repaus de 5-10 secunde înainte de orice activitate îi transmite minții că lucrul respectiv nu este atât de urgent (și implicit stresant), din moment ce ne permitem luxul de a sta, chiar și pentru câteva clipe".

Ascultă-ți respirația. Și Carlos recomandă un tip de exercițiu care eliberează mintea de stres: "Ia-ți un minut, 5, 10 sau cât ai disponibil. Ideea e să decizi în avans cât îți poți oferi și în timpul acela doar să îți urmărești respirația. Lasă-ți corpul să își aleagă un ritm și tu observă ce se întâmplă. Gândurile te vor năpusti, vor vrea să îți spună câte lucruri importante ai de făcut și cum îți pierzi timpul. Dar, indiferent de ce încearcă să îți transmită, tu rămâi concentrat pe respirație. Mesajele din mintea ta sunt doar felul în care se manifestă stresul, iar într-un minut, 5 sau 10, lumea nu se va sfârși." În schimb, te vei relaxat și îți vei reîncărca bateriile.