Relaxează-ți fiecare mușchi, recapătă-ți energia și îmbunătățește-ți starea de spirit. 

Corpul tău are nevoie de îngrijire şi în afara sălii de sport. De aceea, poţi înlocui stilul clasic de masaj cu unul de tip Shiatsu, care, prin stimularea centrilor nervoşi, are beneficii atât pentru corp, cât și pentru minte.

Ce este Shiatsu?

"Shiatsu s-a dezvoltat cel mai mult în Japonia şi are la bază conceptul medicinii antice orientale, conform căreia prin corpul uman circulă energie vitală – qi sau chi – de-a lungul a 12 meridiane. Dacă un meridian este blocat, atunci apare o problemă de sănătate, fenomenul fizic având la bază un dezechilibru energetic – blocarea unui meridian.

Aşadar, principalul scop al acestui tip de masaj este restabilirea armoniei chi-ului în corpul uman", explică Simona Negrilă, kinetoterapeut la Spa Senses World Class Downtown.

Concret, tehnicile de masaj constau în mare parte în presopunctură care se face cu degetele, articulaţiile dintre metacarpiene şi falange, articulaţiile interfalangiene, podul palmei, coatele şi chiar genunchii.

De ce să mergi la un masaj Shiatsu?

Spre deosebire de alte tipuri de masaj, Shiatsu îți asigură o mulțime de beneficii psihice. Mai exact, "calmează stările de nervozitate și îţi dă o stare generală bună", precizează Simona Negrilă. Poate chiar regla circulaţia sanguină şi echilibra orarul de somn și poate preveni ori diminua simptomele unor afecţiuni de natură osoasă, reumatologică, musculară.

La nivelul fizic, masajul Shiatsu creşte flexibilitatea, înlesnește eliberarea toxinelor din organism și grăbește refacerea musculară după antrenamente.

Do it yourself – tehnici pentru acasă

Deşi este recomandat să începi cu un terapeut cu experienţă, care să îţi pună un diagnostic şi să te înveţe câteva noţiuni de bază, poţi încerca tehnici simple de Shiatsu pe care să le practici singur, în funcție de ce îți dorești să obții.

Inducerea unei stări de relaxare – Ţine laba piciorului cu ambele mâini, presând cu degetele mari de la mâini centrul tălpii. Deplasează-ți uşor degetele, masând viguros.

Creșterea fluxului de energie – Separă fiecare deget de la picior, masându-l individual cu arătătorul şi cu degetul mare de la mână.

Eliminarea tensiunilor musculare - Prinde zona afectată între degetul mare şi celelalte degete şi aplică uşor presiune, apoi masează ferm.

Atenție! După masajul Shiatsu este necesar ca timp de două ore să nu depui vreun efort fizic considerabil. Ideal ar fi să te relaxezi total.