Nu mai da vina pe gene. Cercetătorii spun că ai mai mult control asupra organismului tău decât crezi. Iată cum:

Ține afecțiunile la distanță

Un studiu al Centrului Medical Universitar Radboud din Olanda a demonstrat că, datorită unor simple tehnici de respirație și meditație, oamenii expuși aceluiași pericol vor reacționa diferit. Experimentul a fost efectuat pe două grupuri. Doar voluntarii din primul au fost învățați să își controleze sistemul imunitar prin tehnici de respirație și meditație. În schimb, tuturor le-a fost injectat un virus asemănător cu cel al gripei.

Cei "antrenați" s-au confruntat cu mai puține simptome ale afecțiunii, deoarece corpul lor a produs mai multă adrenalină, care a controlat și redus răspunsul imun al organismului. În schimb, ceilalți au suportat consecințele gripei.

Preia controlul Dar rămâne întrebarea dacă tehnicile de respirație și meditație aduc realmente beneficii pentru sănătate. Se pare că da. Conform unor studii publicate în Annals of Family Medicine, s-a observat că adulții care au meditat, timp de opt luni, s-au îmbolnăvit mult mai rar decât cei care, în același interval de timp, au făcut doar antrenamente cardio.

Trăiește mai mult

Dacă bunicii și străbunicii tăi au trăit până la 90 de ani nu e o garanție că tu sau părinții tăi veți avea parte de aceeași longevitate. Însă, poți estima destul de simplu: așază-te pe un scaun și încearcă să te ridici în picioare, fără să te ajuți de mâini. Cu cât te miști mai repede, cu atât vei trăi mai mult.

Preia controlul Începe prin a-ți menține greutatea corporală în limite normale: IMC-ul tău trebuie să fie mereu sub 25. Apoi, apucă-te să lucrezi la masa musculară și rezistența fizică: e suficient să faci în fiecare zi câteva genuflexiuni, flotări sau tracțiuni. Se pare că mușchii puternici și un BMI mic diminuează cu 30% riscul de moarte prematură, cauzată de afecțiuni cardiace.

Scapă de stres

Universitatea Princeton a realizat recent un studiu care îți reamintește că stresul îți afectează starea de sănătate mai mult decât crezi. Experimentul s-a făcut pe două grupuri de șoareci. Unii au avut acces la o rotiță pe care să alerge, iar ceilalți au fost sedentari. După șase săptămâni, toți șoarecii au fost introduși în apă rece. Cei "atletici" au reacționat mult mai bine, având un nivel de stres vizibil mai scăzut decât "sedentarii".

Preia controlul Creează-ți un obicei din a face lucruri care îți dau o stare de bine! Fie că e vorba de sport, citit, plimbat, ascultat muzică, orice te ajută să elimini endorfine îți reduce nivelul de stres. Șoarecii activi din cadrul experimentului nu alergaseră continuu în ziua în care au luat contact cu apa rece. Concluzia? Activitatea sportivă constantă le-a creat, în timp, un baraj antistres. Așa că, orice hobby ai, cât timp îți aduce plăcere și îți protejează sănătatea, fă-l cu regularitate.

Foto: suntuncopac.com, Editing: Tibi Vintur