Mintea ta are nevoie de cel puțin la fel de multă grijă precum corpul. Tot mai multe studii o demonstrează. Iar noi te ajutăm cu trucuri simple pentru o viață sănătoasă pe toate planurile.

Dacă până acum boli precum demența și Alzheimerul erau asociate vârstei a treia, un studiu recent al Universității Northwestern a demonstrat că lucrurile nu mai stau așa. În cadrul experimentului s-au descoperit urme de Alzheimer în creierul unei persoane de 20 de ani, aceasta fiind vârsta cea mai fragedă a unui subiect la care s-au găsit astfel de markeri. Apare astfel întrebarea: este vreodată prea devreme să avem grijă de mintea noastră?

Știi bine că un stil de viață activ și echilibrat îți menține sănătatea, însă cu mici ajustări îți poți proteja și memoria. Am selectat câteva trucuri, ușor de urmat, care îți vor menține mintea agilă mulți ani de acum încolo.

Redu nivelul de stres prin meditație

Stresul este una dintre provocările erei noastre, de aceea cu cât vei reduce mai mult nivelul lui, cu atât îți vei îmbunătăți performanțele cognitive. Există studii care arată că exercițiile de meditație, de respirație, tai chi sau yoga te vor ajuta să te relaxezi, reducând nivelul de cortizol și de adrenalină din corp și îmbunătățind memoria.

Consumă… culori

Tot mai multe studii arată că anumite alimente sunt utile în procesul de prevenire al îmbătrânirii timpurii și în activarea procesului de auto-curățare, prin care creierul tău reciclează proteinele toxice care determină pierderi de memorie și alte probleme medicale. Printre produsele benefice se numără fructele și legumele colorate, de tipul căpșunilor sau fructelor de pădure, care conțin cantități mari de antioxidanți, prevenind astfel declinul cognitiv. De asemenea, încearcă să echilibrezi balanța între cantitatea de Omega-6 și Omega-3 consumată – redu-o pe cea de Omega-6 (acizi grași prezenți în carne și uleiuri) și crește-o pe cea de Omega-3 (acizi grași prezenți în pește, nuci și semințe).

Fă sport oricând, oricum

Beneficiile sportului asupra sănătății fizice și psihice nu sunt condiționate de tipul exercițiilor. Există diferite studii care arată că antrenamentele de forță și cele de tip cardio îmbunătățesc sănătatea mentală. Pe de altă parte, cinci minute zilnice de interval training la intensitate crescută sunt de mare ajutor. Concluzia ar fi că, deși nu există o rețetă standard, sportul este un aliat de nădejde atât pentru un corp sănătos, cât și pentru o minte ageră.

Alternează activitățile

Chiar și atunci când este vorba de muncă, o poți face într-un mod benefic pentru tine. Ca să fii mai eficient în sarcinile de birou, alternează-le, în loc să îți petreci un timp îndelungat făcând același lucru. Altfel spus, să răspunzi la e-mailuri jumătate din zi nu doar că te va ține lipit de scaun, dar îți va reduce și capacitatea de concentrare. Mai degrabă, rezervă-ți o perioadă mai scurtă pentru fiecare task, pe care dacă nu îl termini, îl poți relua mai târziu. Astfel, îți vei activa diferite circuite neuronale, stimulând activitatea cerebrală.

Menține-ți viața socială activă

Studiile din domeniu arată că o viață socială activă te protejează împotriva deficiențelor de memorie și a unor boli, precum demența sau Alzheimer. Iar când vine vorba de socializare, alege calitatea – interacțiunea față în față îți dezvoltă mai multe abilități decât cea virtuală (empatia este una dintre ele). În plus, te protejează mai bine împotriva tulburărilor mentale.