Află cum fiecare element din birou îți afectează corpul și cum poți să minimizezi efectele negative.

Scaunul

Prea multe ore petrecute la birou îți afectează postura. Mai exact, statul pe scaun duce la rotirea pelvisului și pune presiune pe discurile lombare. În plus, lipsa de activitate pentru mai mult de opt ore crește riscul de hipertensiune arterială, afecțiuni cardiace, diabet și, evident, de obezitate.

Combate: Ridică-te și mergi pe loc 20 de secunde. Apleacă-te și încearcă să-ți atingi degetele de la picioare. Ridică-te și rotește-ți de câteva ori umerii spre înapoi. Încearcă să faci asta cel puțin o dată pe oră.

Ecranul computerului

Chiar dacă monitorul nu emite radiații, privitul către acesta ore întregi îți poate afecta vederea. Mai mult, te poți confrunta cu dureri de cap și migrene.

Combate: Reglează luminozitatea, mărimea textului și contrastul. Ca să verifici dacă luminozitatea este bună, uită-te la albul de pe această pagină – dacă pare o sursă de lumină, e prea intensă, iar dacă are o tentă de gri este setată prea jos. Mărimea textului și contrastul trebuie să îți creeze confort, mai ales atunci când citești mult – alb pe negru este cea mai bună combinație.

Mouse-ul & tastatura

Dacă îl menții mult timp în același loc, ești mai predispus la afecțiuni ale încheieturii. Astfel de probleme apar atunci când faci o mișcare repetitivă mult timp sau ții mâna într-o poziție nefirească. Tastatul în exces te predispune la sindromul de tunel carpian – o afecțiune care, în primă fază, duce la amorțeli și furnicături ale mâinii. Pe termen lung, însă, poate afecta definitiv nervul median și distruge musculatura.

Combate: Întinde mâna stângă în fața ta, cu degetele orientate spre podea. Folosește dreapta, ca să presezi pe degete și să le tragi spre tine. Ai grijă să nu forțezi prea tare. Schimbă mâinile și repetă. Reia mișcarea, dar de data aceasta cu degetele orientate spre tavan.

Aerul din birou

Ei bine da, el îți poate afecta pielea. Cercetările au demonstrat că ventilația precară din birouri duce la uscarea pielii. Însă, același lucru îl poate face și un laptop. De exemplu, un grup de cercetători suedezi a observat că laptopul ținut prea mult timp pe coapse duce la sindromul pielii arse.

Combate: Bea cât mai multă apă și hidratează-ți pielea cât de des poți – de exemplu, fă-ți un obicei din a te da cu cremă pe mâini măcar de fiecare dată când mergi la baie. Și propune-le celor din conducere să luați un umidificator.