Te antrenezi ca un profesionist? Recuperează-te ca unul. Am selectat 4 trucuri care te ajută să fii mereu în cea mai bună formă.

1. Hidratează-te matematic

Deși este aparent un sfat banal, este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru mușchii tăi. Orice antrenament îți încălzește corpul, care va încerca să replice prin transpirație. Încearcă să calculezi nivelul de apă necesar folosind o matematică simplă: 1.000 de calorii arse au nevoie de un litru de apă, ca să nu te deshidratezi. Ia în calcul hidratarea înainte și după antrenament – bea un litru cu două ore înainte de antrenament, rehidratează-te cu 250 de ml de apă cu 15 minute înainte și bea o dată la 20 de minute în timpul exercițiilor.

2. Relaxează-te cu streching și un prosop

După antrenament nu te grăbi la vestiar și nu fugi din sală. Ai nevoie de câteva momente în care corpul să se recupereze activ. Streching-ul te ajută în cazul durerilor musculare de a doua zi. În plus, îmbunătățește circulația sângelui. Specialiștii spun că nu ai nevoie de mai mult de 5-10 minute de streching după orice antrenament. Streching-ul și exercițiile ușoare reușesc să scadă pulsul cardiac și să facă trecerea de la o temperatură mare la una mai redusă. Același efect îl are și un prosop rece pus pe spatele gâtului. 

3. Apelează la cacao

Surprinzător sau nu, dacă bei lapte cu cacao te vei recupera mai ușor. Un studiu a arătat că este printre cele mai eficiente trucuri, pentru ca mușchii să funcționeze din nou bine. Ai putea să îți faci un shake din lapte și praf de cacao, la care să adaugi un pic de zahăr brun.

De asemenea, dacă vrei să eviți durerile prelungite ale mușchilor, după un antrenament mai dur, încearcă și sucul natural de cireșe. Ai grijă ce cumperi, pentru că dacă te vei zgârci, nu vei bea lucruri care să te ajute.

4. Consumă scorțișoară

Știm, în mijlocul verii scorțișoara nu e pe lista alimentelor preferate, dar merită să o pui, deoarece are efecte benefice asupra organismului, grăbind refacerea musculară. Trei grame de scorțișoară într-un shake băut după antrenament pot contribui la o noapte liniștită.