Patru profesori îţi spun care sunt melodiile lor preferate pentru o sesiune reuşită.

Cercetări asupra modului în care muzica influențează comportamentul și rezultatele sportivilor sunt multe și subliniază diferite aspecte. Pe lângă faptul că sunetele pe care le auzi în sală sau în căști îți influențează starea de spirit, emoțiile, atitudinile și comportamentul, acestea au un rol important și în percepția asupra efortului depus, în respirație și ritmul cardiac. În același timp, pot întârzia senzația de oboseală și crește capacitatea de muncă.

De aceea, este bine să corelezi tipul de activitate fizică pe care o faci cu muzica pe care o asculți pe durata antrenamentului. Astfel, de exemplu, dacă mișcările tale sunt constante și ritmice, muzica nu ar trebui să aibă nici ea fluctuații. Pentru perioada de încălzire, melodia pe care te antrenezi ar trebui să aibă în jur de 100 bpm (beats per minute). Antrenamentul de forță îl poți face pe 130 bpm, iar pentru cel de rezistență crește ritmul cu câteva unități.

Şi, pentru că în yoga muzica este specială şi mai greu de ales decât în orice alt sport, am întrebat câțiva dintre antrenorii de yoga de la World Class care sunt melodiile lor preferate:

Irene Zaarour:
And They Have Escaped The Weight Of Darknes, Ólafur Arnalds
The astounding eyes of Rita, Anouar Brahem Quartet

Julio Papi & Anya Glushkova:
Vol. 1 & 2, Sacred Hindu Chants

Ana Cordea:
Falling through time, Asher Quinn (Asha)
Gayatri Mantra, Deva Premal