Un studiu arată că două antrenamente de forță pe săptămână reduc cu până la 50% efectele trecerii anilor asupra metabolismului tău. Însă acesta nu este singurul mod în care poți încetini îmbătrânirea și intensifica arderile.

Bea cafea înainte de antrenament

O cană de cafea înainte de antrenament te va ajuta să îți sporești rezistența, să te simți mai puțin obosit și să arzi mai multe calorii. Dacă nu ești băutor de cafea, optează pentru ceaiuri verzi sau negre. În cazul ceaiului verde s-a dovedit că poate stimula corpul să ardă cu până la 17% mai multe calorii când faci exerciții fizice moderate. 

Întărește-ți mușchii

Cea mai bună modalitate de a-ți stimula metabolismul este să-ți dezvolți musculatura. Mușchii sunt făcuți din țesut activ metabolic, ceea ce înseamnă că solicită mai multă energie pentru a fi construiți, folosiți și întreținuți. Practic, pentru fiecare aproape jumătate de kilogram de grăsime transformat în mușchi vei consuma cu 14 calorii în plus în fiecare zi, fără a depune efort. De aceea, este recomandat să faci săptămânal cel puțin două antrenamente de forță. 

Mănâncă ardei iute murat

Ardeiul conține capsaină, un compus care îți determină corpul să elibereze mai mulți hormoni precum adrenalina, intensificându-ți metabolismul și ajutându-te astfel să arzi mai multe calorii. Iar dacă alegi ardeiul în oțet combinat cu omleta de la micul dejun, atunci vei beneficia și de proprietățile oțetului de a preveni depunerile de grăsime. 

Redu temperatura

Gândește-te un pic: cât de mult timp îți petreci în încăperi bine încălzite? Parcă prea mult, nu? Studii recente au arătat că tocmai din acest motiv corpul și-a pierdut abilitatea de a arde în mod natural grăsimile pentru a se încălzi. Ține cont că temperatura optimă recomandată ar fi de 17ºC, cu perioade din zi în care să scadă la 15 grade. 

Ia micul dejun

Prima masă din zi este cea mai importantă și dacă privim din perspectiva metabolismului. Pe durata somnului acesta încetinește și nu mărește pasul până când nu mănânci. Așa că dacă sari peste micul dejun, metabolismul tău rămâne în hibernare până la prânz, arzând mai  puține calorii. Ideal ar fi să îți începi ziua cu o masă de 300-400 de calorii, pe care să le iei din alimente bogate în fibre, care se digeră mai lent decât grăsimile, evitând ca foamea să apară la scurt timp.