Tot auzi cât de util este să te trezești înainte de răsărit, dar niciodată nu îți iese. Ghidul de mai jos te va ajuta să-ți începi ziua în forță și să fii mai eficient ca niciodată.

De ce ar trebui să adopți stilul acesta de viață?

Ești mai productiv. Un studiu semnat de Harvard în 2008 a scos la iveală faptul că cei care se trezesc mai devreme sunt mai proactivi, anticipează problemele și reușesc să le minimizeze. Altfel spus, nu lăsa pe mâine ce poți rezolva astăzi, încă de dimineață!
Ești mai sănătos. Nu-i un mit faptul că somnul reface cel mai bine organismul. De la celulele nervoase până la articulații, totul se "resetează" peste noapte.
Ai mai mult timp pentru tine. De cele mai multe ori, nu mai ajungi la sală, nu mai citești, nu te mai gândești la tine, pentru că nu ai timp. Îți sună cunoscut, nu? Cum ar fi dacă, înainte să se trezească toată lumea și cel mic să te strige sau mail-urile să îți umple Inbox-ul, tu să ai timp să faci ce vrei?
Ești mai puțin stresat. Pentru că nu vei mai fi nevoit să te speli pe dinți în timp ce-ți tragi pantalonii pe tine, fiind în criză de timp, va dispărea și măcar o parte din stres. Dimineața vei avea timp să iei lucrurile cu calm, să respiri și să te bucuri de începutul de zi.

Cum să reușești asta

Începe încet. Nu spune nimeni că cei mai mulți oameni au reușit să-și schimbe stilul de viață din prima. Poți să te trezești cu câte o jumătate de oră mai devreme în fiecare zi, până ajungi la obiectivul propus.
Mergi la aceeași oră la somn și trezește-te mereu la aceeași oră. Cu un program bine stabilit, îți vei obișnui organismul să funcționeze așa cum vrei tu. După un timp, vei vedea chiar că te vei trezi înaintea alarmei. Însă, pentru acest lucru, este important să respecți programul chiar și în zilele de weekend, când ai fi tentat să dormi mai mult.
Renunță la butonul de Snooze. Uită că poți să amâni trezitul de dimineață. "Încă cinci minute" trebuie să iasă din mintea ta și să te trezești exact la ora pe care ți-ai propus-o.
Pune telefonul în alt colț al camerei. Ca să fii sigur că nu mai adormi ori că apeși din greșeală pe snooze, pune telefonul în alt colț al camerei, astfel încât să te ridici, să faci câțiva pași și să te și trezești până când oprești alarma.
Fă-ți un ritual de dimineață. Dacă te trezești cu gândul că diminețile sunt pentru tine și că faci ceva util sau plăcut, îți va fi mult mai ușor să capeți motivația necesară noului program. Citește cartea preferată, fă sport, uită-te la un serial, meditează sau plimbă-te. Orice îți aduce bucurie.
Schimbă-ți discursul. Nu mai folosi expresia "Trebuie să mă trezesc la 5", ci "Mă trezesc la 5". Nu transforma alegerea într-o corvoadă, ci într-un eveniment care te face fericit.