Știi și tu că yoga este o activitate minunată pentru sănătatea fizică și psihică. Dar ce efecte are ea, mai exact, asupra creierului tău?

Te ajută să te concentrezi mai ușor

Un studiu recent, publicat în Journal of Physical Activity & Health, spune că femeile care fac zilnic 20 de minute de Hatha Yoga (un stil de yoga în care posturile se mențin timp îndelungat) au o capacitate mai mare de a se concentra, dar și de a procesa și reține informații noi.

Îți crește performanțele cognitive

De asemenea, același studiu care a comparat yoga cu alergarea pe bandă sau cu exercițiile aerobice a demonstrat faptul că cei din prima categorie capătă calități cognitive precum scurtarea timpului de răspuns la diverși stimuli, precizia în mișcări și reacții sau diverse alte semnale ale creierului ce denotă o activitatea sănătoasă.

Te face mai inteligent

Doi cercetători de la National Center for Complementary and Alternative Medicine din Bethesda susțin că yoga înmulțește numărul celulelor cenușii. În urma analizelor RMN, au ajuns la concluzia că anumite zone cerebrale ale persoanelor care practică yoga se mărește, îmbunătățind astfel atenția și reducând nivelul de stres.

Te înveselește

Ziua bună se cunoaște de dimineață. Dacă o începi prin yoga. Căci, ridicându-ți nivelul de serotonină de la primele ore ale zilei și relaxându-te, vei întâmpina mult mai bine greutățile de peste zi și vei avea o atitudine mult mai productivă. La W Charles de Gaulle găsești diverse tipuri de yoga. Încearcă-le și vezi ce ți se potrivește. Apoi bucură-te de o minte mai ageră ca niciodată.