Și niciuna nu este stresul, pentru că stresul, la rândul lui, este declanșat de situații cu care te confrunți zi de zi. Noi am făcut o listă cu cele mai novice, iar ție îți rămâne să le elimini treptat.

1. Minciunile

Și tu mai spui câte o minciună din când în când, nu? Însă ar trebui să te oprești, pentru că asta îți poate cauza chiar probleme gastrice, pe lângă un eventual disconfort psihic. Cel puțin așa susține Victoria Lorient-Faibbish, autoarea cărții Find Your Self Culture și psihoterapeut holistic. Cum se explică aceste lucruri? Atunci când minți, psihicul tău este supus unor reacții puternice, fie că te simți vinovat, fie că faci un efort pentru a ascunde adevărul, iar creierul va transmite semnale către organism, care îi pot deregla echilibrul.

2. Verificarea e-mail-ului

De fapt, dacă îți verifici de câteva ori e-mail-ul, nu înseamnă că riști să fii prea stresat. Problemele apar atunci când simți o presiune foarte mare să îți verifici mail-ul din minut în minut și, eventual, să ai impresia că totul este atât de urgent, încât nu poți face față situațiilor. Cel mai bun lucru pe care poți să îl faci este să îți stabilești anumite momente ale zilei în care te ocupi numai de e-mail-uri. Astfel, îți vei și eficientiza timpul.

3. Multitasking-ul

Există anumite studii care spun că, de fapt, lumea modernă ne este dăunătoare. Motivul e simplu: cu cât folosim mai multe tehnologii, cu atât ne crește nivelul de stres ori de anxietate. Multitasking-ul, spre exemplu, adică ceea ce facem cu toții când deschidem multe ferestre într-un browser și încercăm să lucrăm la cel puțin două lucruri în același timp, nu ne ajută dacă vrem o viață sănătoasă. Încearcă să rezolvi lucrurile pe rând, să te concentrezi numai asupra unui lucru și să înveți să te bucuri de fiecare dintre ele, oricât dificile ar fi.

4. Zgomotul

Ai observat și tu că nu este cea mai plăcută senzație să fii trezit de bormașina unui vecin. Sau de muzica prea tare ce se aude din stradă ori de alarma unei mașini nebăgate în seamă. De fapt, acest nivel de zgomot nu este numai enervant, ci și nociv pentru mintea ta. Încearcă să folosești dopuri de urechi sau să îți izolezi cât mai bine casa, pentru a evita acest disconfort.

5. Lipsa pauzelor

Deși "pauzele lungi și dese, cheia marilor succese" este o expresie folosită mai mult în glumă, se pare că ar trebui să extragem esențialul din ea. Munca fără pauze nu este numai neproductivă, dar și extrem de nocivă pentru coloana vertebrală, pentru stomac, pentru oxigenarea creierului și pentru nivelul de energie. Soluția este simplă: după fiecare 50 de minute de muncă, trebuie să faci o pauză de măcar cinci minute!