Statul pe scaun pentru multe ore îți sabotează sănătatea. Aceste 4 exerciții vor elimina rapid efectele negative.

1. Downward-Facing Dog

Adho Mukha Svanasana este un V inversat. Așază-te în această poziție cu brațele cât mai bine întinse și cu degetele palmelor la fel. Picioarele sunt depărate la nivelul umerilor, șoldurile duse cât mai sus, iar tălpile bine fixate în podea – nu e o problemă dacă nu poți pune și călcâiele pe sol; vei reuși asta în timp. După ce te așezi în această poziție, menține-o timp de 30-60 de secunde, concentrându-te pe respirație.

2. Mountain Pose

Cu Tadasana, îți întinzi spatele și, în același timp, îți deschizi pieptul. Stai în picioare, cu brațele întinse spre cer, paralele și cu degetele răsfirate, și ele întinse cât mai mult. Lasă capul ușor spre spate și respiră, încercând să-ți relaxezi toți mușchii.

3. Standing Backbend Pose

Anuvittasana este o postură minunată pentru a-ți relaxa și întinde coloana. Pentru început, trebuie să stai în Tadasana, apoi să-ți poziționezi palmele pe partea superioară a fesierilor și să împingi lent, dar cu fermitate. Îndepărtează-ți umerii de urechi, încordează-ți șoldurile și flexează cât mai mult spatele, împingând bazinul spre înainte. Stai așa preț de câteva respirații și apoi revino în poziția inițială.

4. Staff pose

Pentru Dandasana, o postură care îți relaxează șoldurile după atâtea ore de stat pe scaun, trebuie să te așezi pe sol, cu picioarele întinse. Apoi, flexează genunchiul drept astfel încât talpa să fie așezată pe interiorul coapsei stângi. Așază degetele palmelor, în lateralele genunchilor. Menține poziția timp de câteva respirații, dar ai grijă ca spatele să fie mereu drept.

Foto: Arhiva personală Julio Papi