Cine spunea că fericirea e greu de atins, nu a studiat problema îndeajuns. Iată câteva trucuri care te vor ajuta să fii mai bucuros în fiecare zi. Și ce rezoluție mai bună poți să ai pentru noul an?

1. Respiră

Este și cea mai simplă metodă de relaxare. Oprește-te și trage adânc aer în piept – astfel vei ajuta plămânii să se oxigeneze și inima să funcționeze la capacitate maximă. Pentru mai mult efect, încearcă pranayama, o metodă de yoga care implică respirația pe fiecare nară, pe rând. Garantat calmează persoanele agitate.

2. Meditează

Nu e nevoie să te retragi în munți. Ai nevoie doar de cinci minute de liniște pentru a-ți reîncărca bateriile. Meditația scurtă, practicată zilnic, îți îmbunătățește starea generală și ține departe stresul și depresia. Găsește-ți un loc confortabil, concentrează-te pe respirație și dă-ți voie să simți cum toată anxietatea de pe parcursul zilei dispare.

3. Numără descrescător

Nu, nu e test IQ, ci o metodă de a te deconecta. Când stresul atinge cote maxime, concentrează-te pe altceva în afară de problemele care nu-ți dau pace. Studiile arată că, atunci când numărăm descrescător, creierul nostru este atât de ocupat și focusat pe a nu greș încât nu se mai gândește la nimic altceva.

4. Pune capul pe pernă

Câteodată nu vrei decât să ațipești un pic. Dar e mai greu să faci asta, mai ales la birou. Așa că, dacă universul conspiră împotriva fericirii tale, ia-ți o pernă confortabilă și fentează destinul. Așază-ți capul pe pernă și imaginează-ți că e un burete care atrage grijile. Nu adormi. Nu ăsta e scopul.

5. Ieși din casă

Studiile arată că 20 de minute petrecute afară, pe o vreme frumoasă, îmbunătățesc starea de spirit, dar și capacitatea de muncă și memoria.

6. Dormi mai mult

Somnul ajută organismul să se refacă după zile grele. Te ajută să-ți menții concentrarea, să fii mereu activ și productiv. Nu-i de mirare că somnul te face fericit.

7. Închide ochii

Da, da. Închide ochii. Oricât de haotic e mediul tău de lucru, oricât de multe sarcini ai pe ordinea de zi, ține ochii închiși timp de câteva secunde zilnic, când simți că vrei o pauză, și ne vei mulțumi.