Ți-am pregătit un ghid complet de instrucțiuni care te vor scăpa de neplăcerile unei petreceri prelungite.

Înainte de petrecere

Mănâncă alimente consistente…
În ceea ce privește mâncarea, important e nu doar ce mănânci după, ci și înainte. O salată nu îți va fi de mare folos, dacă ai în plan multe shoturi în seara care urmează. Mâncarea încetinește absorbția alcoolului în sânge – cu alte cuvinte, cu cât îi ia mai mult să ajungă în sistem, cu atât te vei îmbăta mai greu. Dar ai grijă la numărul de calorii. Optează pentru paste cu brânză sau legume, pește la grătar, cartofi dulci ori risotto.

Bea lapte
Acesta acționează ca un pansament natural pentru stomac, minimizând absorbția de alcool în sânge. Cum mulți nutriționiști recomandă un pahar de lapte în fiecare zi, e momentul perfect să testezi teoria.

Apelează la puțin ulei de măsline
Un vechi remediu mediteranean spune că dacă bei puțin ulei de măsline înainte sa te pui pe băut, scapi de mahmureală. Principiul pe care merge este similar cu al mâncărurilor consistente, care încetinesc absorbția alcoolului.

În timpul petrecerii

Bea multă apă
Alcoolul este diuretic și produce deshidratare. De aceea, este recomandat ca la fiecare pahar băut să ai aproape și unul de apă. Te vei îmbăta mai greu și vei suferi mai puțin a doua zi.

Pune gheață în pahar
Alege din meniu băuturile preparate cu gheață, fie ea cuburi sau pisată. Metabolizarea alcoolului depinde de mai mulți factori, precum vârsta, greutatea, sexul sau starea de sănătate, dar, în medie, putem procesa un pahar pe oră. Așa că, alegând o băutură cu gheață vei merge la bar ceva mai rar, paharul tău părând mai plin pe măsură ce gheața se topește.

Evită băuturile acidulate
Un studiu al Universității din Manchester a demonstrat că mixurile acidulate cresc absorbția de alcool în sânge, bulele fiind cele care accelerează procesul. Deci atunci când alegi un long drink, ai grijă să fie cu suc natural.

Evită culorile
Congenerii sunt acele substanțe care contribuie la gustul, mirosul și culoarea băuturilor alcoolice. Studiile au arătat că băuturile cu mai puțini congeneri dau o stare de mahmureală mai ușoară decât cele cu un conținut mai mare. De aceea, ar trebui să alegi licorile cu o culoare mai puțin pronunțată.

După petrecere

Ia vitamine
Încearcă să te vitaminizezi din orice sursă, fie naturală sau sub formă concentrată. Dacă situația nu este prea gravă, un pahar de fresh de fructe te va pune pe picioare.

Creează-ți un meniu chibzuit
A doua zi ficatul tău va fi ocupat să metabolizeze alcoolul, în loc să se ocupe cu ridicarea nivelului de zahăr din sânge. Așa că îl poți ajuta cu o doză de carbohidrați din care să producă mai multă glucoză. Pâinea prăjită va fi o alegere excelentă.

Du-te la sală
Dacă ai și dansat toată noaptea, probabil starea de rău nu e foarte acută. Dar în caz că doar ai stat pe o canapea, e cazul să dai o tură pe la sală. Nivelul de endorfine crescut de după o sesiune de exerciții te va ajuta să ieși din starea proastă pe care o ai.

Apelează la analgezice ușoare
Până la urmă, o durere de cap nu trece prea ușor. Alege un analgezic fără steroizi, precum aspirina sau pastilele cu ibuprofen. Încearcă să eviți orice medicament care are pe prospect acetaminofen – pentru un ficat suprasolicitat va fi o lovitură de grație.