Dacă vrei un antrenament dinamic, care activează mușchii și articulațiile și creează un mental puternic, atunci artele marțiale sunt cea mai bună alegere pentru tine.

Îți rămâne doar să alegi tipul care ți se potrivește cel mai bine, dintre cele trei mari grupe:

Semicontact: Shotokan și Shito-ryu.
Contactul este ușor, iar adversarul nu este lovit din plin. Ține cont că a reuși să îți atingi adversarul fără să-l dobori, ai nevoie de o putere de coordonare și concentrare foarte mari pentru.

Full contact: Kyokushin karate, Ashihara Karate, Krav-maga, Muay Thai. Pe lângă rezistență la lovituri și o capacitate pulmonară extraordinară aceste tipuri de arte marțiale îți dezvoltă și un mental puternic.

"Sol": Judo, Jiu jitsu brazilian. În stilurile de arte marțială în care lupta se duce la sol și nu se desfășoară în picioare, răbdarea este prioritară.
Indiferent de stilul ales, artele marțiale au în comun în primul rând partea spirituală, autodisciplina și respectul. Într-o oră intensă de arte marțiale poți arde 700 de calorii, datorită antrenamentului de tip cardio, rezistență și HIIT (High Intensity Interval Training). Îți vei îmbunătăți sistemul cardiovascular, astfel că pe lângă o suplețe sporită a corpului, vei constata și o rezistență mare la efort, reflexe și o coordonare mai bune motrice. 

 

Flavius Predoi, antrenor personal World Class Downtown și campion mondial Ashihara Karate.