Cresc forța, definesc musculatura și ard grăsimea. Află totul despre integrare și izolare, două concepte de antrenament care te vor ajuta să faci sport ca un profesionist.

Izolarea

Beneficiul major al acestei metode este că lucrează direct la țintă, pe o singură grupă principală de mușchi, ceea ce permite observarea progresului mușchiului respectiv și controlul tehnicii de execuție.

Ce este: O tehnică ce presupune folosirea mișcărilor simple, efectuate prin mobilizarea unei singure articulații. Evident, aceste mișcări solicită o singură grupă principală de mușchi. Cel mai des se folosește în lucrul cu aparatele de fitness – cele care îți ghidează mișcarea pe tot parcursul ei.

Pentru cine este utilă: Pentru începători este o modalitate excelentă de a învăța cum să efectueze corect anumite mișcări și să își controleze musculatura. În cazul celor avansați, izolarea este utilă în recuperare după diverse accidente.

Include-o în antrenamente: Printre exercițiile care au la bază izolarea se numără extensia brațelor (pentru tricepsul brahial), extensia coapselor (pentru cvadricepși), flexia gambei pe coapsă (pentru partea posterioară a coapsei). În galeria foto găsești un exemplu propus de Armando Lungu.

Integrarea

Prin solicitarea simultană a mai multor grupe musculare, această tehnică îți aduce un consum caloric foarte mare. În plus, îmbunătățește coordonarea și postura.

Ce este: O tehnică de antrenament care folosește mișcări complexe, solicitând simultan mai multe grupe musculare și mobilizând mai multe articulații.

Pentru cine este utilă: Pentru cei care vor să slăbească sau să se remodeleze. Însă tehnica poate fi folosită doar după familiarizarea cu exercițiile de bază.

Include-o în antrenamente: Cel mai simplu exercițiu de integrare este genuflexiunea; aceasta presupune mobilizarea șoldului, a genunchiului și a gleznei și solicită în întregime musculatura membrului inferior. Alte mișcări pentru integrare ar putea fi: burpees, kettlebell swing sau ramat plus presă militară cu core bag. În galeria foto găsești câteva exerciții de integrare propuse de Ovidiu Atanasiu.

 

Ovidiu Atanasiu și Armando Lungu sunt instructori de fitness și antrenori personali World Class.