Cea mai bună și mai sigură cale este să reduci numărul de calorii și să faci mai multă mișcare – principii valabile și în cazul celor care nu suferă de diabet. Diferența însă, se face la controlul glicemiei.

ADA (American Diabetes Asociation) recomandă să consumi mai puține grăsimi și carbohidrați (nu să-i elimini complet din dietă). Acest lucru va reduce numărul total de calorii consumate pe parcursul zilei și, în plus, îți va scădea nivelul colesterolului.

Există foarte multe diete recomandate pentru slăbire, dar cel mai indicat este să te consulți cu diabetologul tău și să urmezi regimul recomandat de el. Nu urma o dietă după ureche, găsită pe Internet.

Între timp, ține cont de aceste sfaturi.

Stabilește-ți obiective realiste. Nu-ți propune să slăbești mult într-un timp foarte scurt. Fă-ți un scop din a mânca sănătos și din a face mișcare în fiecare zi. Cel mai sigur și optim ar fi să slăbești aproximativ 500 de grame pe săptămână.

Fă schimbări progresive, dar sigure. Nu încerca să faci prea multe modificări într-un timp foarte scurt, deoarece s-ar putea să te simți copleșit. Totul trebuie să se întâmple progresiv.

Mănâncă încet. Creierul are nevoie de 20 de minute să știe că stomacul este plin.

Nu sări peste mesele principale. Trebuie să consumi numărul de carbohidrați indicat de diabetolog. Ai șanse foarte mari dacă ai sărit o masă, la următoarea să consumi mai multe calorii decât ai consuma în mod normal.

Nu încerca să fii perfect. Nu trebuie să îți schimbi total felul în care mănânci. Mai poți consuma din când în când o mâncare bogată în grăsimi sau carbohidrați, numai să ții cont de asta și să echilibrezi numărul de calorii pentru restul zilei.

Fă sport. Exercițiul fizic ajută la echilibrarea nivelului glicemic. Este indicat să faci mișcare minimum 30 de minute pe zi. Dacă nu ai mai făcut sport, nu ai timp sau, pur și simplu, nu reziști la toate cele 30 de minute, poți împărți antrenamentul în trei sesiuni o câte 10 minute de mișcare.

Măsoară-ți glicemia înainte de fiecare antrenament. Asigură-te că nivelul glicemic are valori normale și că ai o sursă de carbohidrați la tine, de preferat un suc de fructe, în caz de hipoglicemie.

Începe cu antrenamente mai puțin solicitante. De exemplu, jogging, yoga sau pilates. Ulterior, încearcă antrenamente care lucrează musculatura, precum Body Pump, C-Core, Interval.

Alexandru Grigorescu este antrenor personal World Class InCity.