Dimineața, seara, la prânz? Când e mai bine să faci sport? Când arzi mai multe calorii? Am făcut un research și avem un răspuns final: nu contează! Iată de ce.

Deși studiile care apar aproape în fiecare zi vorbesc de un moment ideal în care să te antrenezi, nu le crede. Clipa potrivită este atunci când o simți tu. Important este doar să ai o constanță în fiecare săptămână.

„Dacă vrei să obții rezultate la antrenamente, fă-le atunci când te simți mai bine“, spune și șeful pe cercetare de la Les Mills, Bryce Hastings. „Există șanse să arzi calorii diferit în funcție de momentele zilei, dar diferențele vor fi minime, comparativ cu beneficiul de a face sport în mod regulat. E o legătură direct proporțională între consistența exercițiilor fizice și beneficiile pe care le vei avea“, adaugă Bryce Hastings, șeful cercetării la Les Mills, cel mai mare furnizor de programe de fitness din lume.

Specialiștii recomandă să faci sport atunci când te simți tu mai bine, pentru a te bucura mai mult. Practic, cu cât îți place mai mult să faci exerciții, cu atât vei fi mai înclinat să transformi asta într-un obicei sănătos.

Profită de dimineață

Cu toate acestea, atunci când vorbim de un obicei, majoritatea spune că exercițiile de dimineață sunt cele mai bune. Practic, dacă te antrenezi dimineața, faci din acest lucru o prioritate, înainte să intervină alte griji ale zilei, probleme și task-uri la muncă. Va fi mai greu să-ți găsești o scuză și vei fi mai consistent.

Secretul pentru un antrenament de dimineață e să te trezești proaspăt, înviorat și pregătit să-ți crești pulsul. E esențial să ai o rutină sănătoasă seara, înainte să te culci. Din acest motiv, dacă lucrezi la computer sau mănânci târziu, ai șanse să-ți sabotezi capacitatea corpului de a dormi bine și faci trezirea mai dificilă.

Sau eliberează-te de stresul de peste zi

Cu toate acestea, dacă ești o persoană care se trezește greu dimineața și îți place să apeși pe butonul snooze, nu te lupta. Programează-ți antrenamentele mai târziu. Dacă poți să pleci în pauza de masă la sală, s-ar putea să te ajute mai mult și să-ți ofere energia necesară pentru a doua jumătate a zilei.

Seara, antrenamentul te poate ajuta să eliberezi stresul din timpul zilei. Dacă ai apucat să te alimentezi și să te hidratezi bine, poți să-ți depășești limitele și să faci din antrenamentul tău un real succes.

Concluzia e că toată lumea este diferită și nu există un moment general valabil pentru antrenament. Pentru a identifica cel mai bun antrenament, trebuie să experimentezi cu diverse ore din zi. Vezi cum te simți, dar nu uita că o alimentație corectă și hidratarea sunt esențiale.

Foto: lesmills.com