În mod normal, la începutul oricărei cure de slăbire, se pierde o cantitate crescută de apă, ceea ce înseamnă că una dintre cauze ar putea fi faptul că reţii apă. Multă lume se confruntă cu această problemă pentru că, ori adaugă prea multă sare în mâncare, crescând astfel retenţia de apă în ţesuturi, ori nu se hidratează suficient, obligând organismul să reţină apă mai mult timp, ca măsură de protecţie antideshidratare. Te sfătuiesc să reduci consumul de sare la maximum trei grame pe zi, să bei zilnic minimum doi litri de apă – chiar mai mult în zilele în care te antrenezi –, să consumi fructe, legume proaspete, dar şi ceaiuri diuretice şi laxative blânde.

O altă cauza ar putea fi faptul că nu dormi suficient. În timpul odihnei, organismul consumă 60-75% din energie, iar dacă nu te odihneşti suficient, metabolismul este dat peste cap. De fapt, studiile au arătat că persoanele care dorm doar patru ore pe noapte prezintă un risc cu aproximativ 75% mai mare de a deveni, în timp, supraponderale sau obeze spre deosebire de cele care respectă programul normal de somn. Aşadar, pentru ca regimul de slăbit să aibă efectul scontat, iar rata metabolismului să nu aibă de suferit, trebuie să dormi şapte-opt ore pe noapte.