Durerea de genunchi este un semnal de alarmă pe care nu trebuie să-l neglijezi, deoarece, mai devreme sau mai târziu, poate reapărea într-o formă mai gravă.

Factorii declanșatori sunt multipli. E posibil să nu alergi corect sau stresul la care supui genunchiul să fie mult prea mare. Încearcă să iei o pauză de una-două săptămâni, iar dacă durerile reapar, mergi la un specialist – îți va evalua situația și îți va recomanda tratamentul potrivit. Nu te „trata“ singur, deoarece o diagnosticare greșită poate duce la leziuni și afecțiuni grave la nivelul articulației genunchiului.

Dar indiferent de cauză, nu uita că este mai ușor să previi.

Menține-ți articulaţiile sănătoase

Durerea la nivelul articulației genunchiului este, de cele mai multe ori, asociată cu tendinopatia patelară, denumită și „genunchiul alergătorului“ (runner’s knee) și apare atunci când musculatura nu este bine încălzită înainte de alergare. După antrenament, musculatura obosește și nu mai susține articulația, solicitând mai mult tendoanele, ligamentele și capsula genunchiului.

Ca să previi astfel de neplăceri, efectuează întotdeauna exerciții aerobe, de încălzire, înaintea alergărilor pe distanțe mai lungi. De asemenea, încearcă să înlocuiești și încălțămintea pe care o purtai de obicei la antrenamente.

La fel de util este să-ți îmbunătățești modul de alergare (modul de a călca). Un exercițiu foarte bun este mersul pe bicicletă și efectuarea unor exerciții fizice ușoare, în fiecare zi, timp de 30 de minute.

Și, chiar ca măsură de prevenire, poți apela ca câteva ședințe cu un specialist. Vei face masaj, stretching și exerciții speciale de fizioterapie.

Gelu Cosma este kinetoterapeut și managerul clinicii de recuperare sportivă și medicală Kinetic Sport & Medicine.