Trebuie doar să urmezi câțiva pași simpli și vei obține cifra dorită.

Cantitatea de proteine din alimentație se calculează destul de simplu. Începe prin a-ți nota tot ce mănânci timp de trei-șapte zile. Apoi uită-te într-un tabel cu structura alimentelor sau folosește o aplicație în care ai și preparate, nu doar alimente simple (îți recomand FatSecret – poți să instalezi aplicația pe telefon sau tabletă). După ce termini de introdus toate alimentele dintr-o zi, cu ajutorul aplicației sau al tabelelor, vei afla cantitatea totală de proteine. Împarte această valoare la greutatea ta (în kilograme) și vei obține cantitatea de proteine (în grame) pe kilogramcorp pe zi.

Adaptează-te pe parcurs

Dacă faci antrenamente de forță pentru a-ți dezvolta masa musculară, atunci valoarea la care ar trebui să te raportezi este în jur de 1,5 g/kgcorp/zi (cu limite 1,2-1,8 g/kgcorp/zi). Îți recomand ca cel puțin jumătate din totalul proteinelor să provină din surse animale. În cazul în care iei și un concentrat proteic, include-l la calculul general. Dacă observi că valoarea proteinelor din alimentație nu se apropie de recomandarea mea anterioară, completează cu un concentrat proteic (mergi pe cele din zer, dacă vrei eficiență maximă).

dr. Șerban Damian este nutriționist sportiv