Dacă ai suferit vreodată de dureri în această zonă, nu trebuie să renunți la sport. Află cum să-ți antrenezi spatele și ce clase de grup îți sunt utile.

Cei care fac mai puțină mișcare speră că durerile de spate se vor evapora. Există însă o problemă: acest tip de comportament duce, de cele mai multe ori, la o lipsă totală de activitate, iar mișcarea firească a spatelui dispare lent și sigur. Nu e un proces unic, așa funcționează corpul nostru. Practic, toate abilitățile corpului sunt acolo, pentru că sunt solicitate zilnic. Dacă nu folosim o parte a corpului, în timp, aceasta își pierde flexibilitatea. Mâna care a stat în ghips timp de câteva săptămâni e un exemplu perfect: după o lipsă îndelungată de activitate fizică, mușchii nu mai au tonus și, într-un final, se atrofiază.

Mișcarea îți face corpul puternic

Din fericire, pe piață au apărut programe noi, precum Metabolic Workout și CXWORX. Antrenamentele de acest tip sunt uimitoare, pentru că îți oferă toate posibilitățile unui program funcțional și complet. Ele se focusează pe grupele musculare de bază și-ți dau forță din interior spre exterior, iar tu ești pregătit pentru noi provocări. Mai mult chiar, clasa de CXWORX este gândită special pentru zona centrală a corpului – abdomen, spate, fesieri și coapse. Cu alte cuvinte, e tot ce-ți trebuie pentru a-ți consolida zona cu probleme.

Trucuri pentru un spate sănătos

Uneori e bine să te bucuri de disconfort, ca să ajungi la o formă fizică excelentă. Iată la ce trebuie să fii atent și ce e bine să ignori:

1. Nu te speria, dacă simți că te doare spatele. Chinul de azi nu înseamă că vei suferi pentru tot restul vieții.

2. Dacă exercițiul pe care îl faci îți dăunează, spatele îți va da de știre și te va durea. Însă dacă nu te doare, atunci încearcă să-ți depășești limitele.

3. Fii atent la durerea ascuțită din timpul exercițiilor. O tensiune ușoară sau o rigiditate minoră sunt OK și e foarte posibil ca până și astea să dispară după câteva antrenamente, însă un disconfort mai puternic, nu.

4. Întinde-ți tot corpul pentru a elibera tensiunea și a-ți lungi toți mușchii. Dacă e nevoie, cere ajutorului unui antrenor sau mergi la masaj.

5. Dacă te doare, totuși, apelează la medicamente. S-a demonstrat că pastilele împotriva durerilor de spate refac mușchii și te ajută să eviți posturile greșite.

Nu uita că un nivel scăzut de activitate fizică înseamnă dureri mari de spate. Un număr mare de exerciții înseamnă, în schimb, dureri mici spre deloc.

Foto: Les Mills

Peter Ambjorn este Group Fitness Manager World Class.