Da, este indicat. Ba mai mult, te ajută să te antrenezi mai bine și să arzi mai multe calorii.

Element esențial al organismului, apa este extrem de utilă și în timpul antrenamentului. Dacă nu ți se pare un argument suficient de bun, ai mai jos altele pentru care trebuie să con¬sumi o cantitate suficientă atunci când faci sport:
- consumul de apă în timpul antrenamentului previne creșterea temperaturii corpului și ajută la reducerea stresului cardiovascular;
- apa băută înainte de începerea exercițiilor facilitează producerea de energie;
- prin deshidratare poți pierde aproximativ 2% din greutatea corporală, ceea ce duce la o performanță cu 25% mai mică;
- tot lipsa apei duce la reducerea forței și rezistenței musculare, care îți afectează articulațiile și îți cauzează crampe musculare și amețeli.

Deși nu există un șablon aplicabil oricui, orientativ, într-un antrenament de 45-60 de minute, poți consuma între 700 și 1,5 litri de apă, în funcție de intensitatea lui. Alte variabile sunt temperatura mediului înconjurător și particularitățile tale – greutate, înălțime, grad de transpirație.
Ai grijă totuși, ca atunci când bei apă să o faci cu înghițituri mici pe întreaga durată a antrenamentului; cantitățile mari consumate brusc pot îngreuna sau da senzația de oboseală.

Andrei Bogdan este antrenor personal World Class at The Grand.