Află când e momentul potrivit să mergi la cumpărături, astfel încât antrenamentele să nu devină un pericol pentru sănătatea ta.

În timp, pantofii de alergare își pierd din capacitatea de absorbție a șocului, de amortizare și stabilitate. Astfel, stresul la care sunt supuse picioarele crește dramatic din cauza impactului asupra lor și a articulațiilor, iar prima consecință sunt leziuni care pot dura luni de zile până la vindecare. Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru a preveni accidentările survenite este înlocuirea pantofilor la momentul potrivit. Iată principalele semnale:

1. "Kilometrajul" este mare

O regulă bună este să îi înlocuiești la fiecare 300-600 de kilometri, în funcție de stilul de alergare, greutatea corporală, suprafața pe care te antrenezi, tipul de călcătură etc. Alergătorii mai slabi îi pot ține mai mult, în timp ce sportivii mai masivi ar trebui să îi mai rapid. Dacă alergi pe drumuri accidentate, va trebui să schimbi pantofii mai devreme decât dacă i-ai utiliza pe o bandă de alergat.

2. Simți durere

Dacă te confrunți cu oboseală musculară sau dureri în articulații – în special la nivelul genunchilor –, s-ar putea să porți pantofi care și-au pierdut din amortizare. Când simți durere pe ambele părți – de exemplu, la ambii genunchi – este un semn clar ca ai nevoie de pantofi de rulare noi.

3. Nu trec testul fermității

Dacă ții un pantof nou de ambele capete și-l răsucești, ar trebui să se rămână ferm. Unul vechi sau care nu are suport adecvat se va răsuci ușor.

4. Tălpile sunt uzate

Pune o mână în pantof și apasă pe talpă cu cealaltă mâna. Dacă prin presare îți simți degetele între ele, atunci pantofii sunt uzați.

5. Miros urât, chiar și după spălare

În caz că mirosul neplăcut rămâne și după ce îi scoți din mașina de spălat, atunci cu siguranță e cazul să mergi la cumpărături.

Foto: adidas.com

 

Claudiu Vasile este Club Manager World Class Titan și are mii de kilometri alergați în maratoane și alte competiții de gen.