Ritmul în care corpul nostru consumă energia poate fi schimbat atât prin alimentație, cât și prin obiceiurile zilnice.

Studiile arată că începând cu vârstă de 25 de ani, rata metabolismului începe să scadă cu aproximativ 5-10% la 10 ani. Așadar, este cu atât mai important să acorzi atenție metodelor de accelerare a metabolismului, pentru a evita acumularea de kilograme.

Iată câteva metode care te ajută să stimulezi arderile.

1. Bea multă apă – de preferat, rece
Astfel, organismul depune efort pentru a o încălzi. Persoanele care beau 1,5- 2 litri de apă zilnic, au un metabolism mai rapid decât cei care nu se hidratează suficient.

2. Mănâncă puțin și des
O alimentație sănătoasă cuprinde obligatoriu, mic dejun, prânz, cină și două gustări. Însă, pentru ca metabolismul să fie în alertă, trebuie să eviți senzația de "prea plin". Aceasta nu este doar nocivă pentru organism, ci îți și încetinește metabolismul. Ideal este să mănânci puțin, o dată la trei ore.

3. Consumă proteine
O masă musculară dezvoltată înseamnă un metabolism care funcționează cu viteza luminii. Proteinele ajută la dezvoltarea și menținerea masei musculare, așa că asigura-te că nu-ți lipsesc din farfurie atât cele de natură animală, cât și cele vegetale, precum leguminoasele sau nucile – acestea conțin și fibre bune pentru digestie.

4. Evită aceste alimente
Nu consuma produse pe bază de porumb, grâu, zahăr, soia, alcool, fructe uscate, îndulcitori artificiali. În general, trebuie evitate alimentele cu indice glicemic mare. Acestea, împreună cu băuturile dietetice, încetinesc metabolismul.

5. Mișcă-te cât de des poți
Mai mult efort fizic face minuni pentru corpul tău și datorită faptului că ajută organismul să scape de toxine – prin transpirație se elimină o mare parte din ele. Nu sta niciodată pe scaun atunci când poți sta în picioare și mergi cât mai mult pe jos.

Chiar dacă ai un job sedentar, ridică-te din oră în oră și fă o "plimbare" până la dozatorul de apă, până la biroul îndepărtat al unui coleg sau chiar afară.

Musculatura nu se va dezvoltă doar consumând proteine, așa că este esențial să faci sport. Dacă îți crești masa musculară, te vei bucura de avantajele unui metabolism care arde mai multe calorii chiar și în timp ce dormi.

6. Dormi suficient
Dacă prea mult somn îți încetinește metabolismul, același lucru se întâmplă și în cazul lipsei de somn, când organismul începe să ardă mai puține calorii în starea de repaus.

7. Ia un supliment cu Omega-3
Uleiul de pește (bogat în Omega 3) crește nivelul enzimelor care ard grăsimile și scade nivelul enzimelor care stochează grăsimea în organism. Acești acizi grași îți pot accelera arderile cu aproximativ 400 de calorii pe zi!

 

Costel Rotaru este antrenor personal și instructor de fitness la World Class Health Academy at the Grand.