Am întrebat câțiva antrenori ce întrebări li se pun cel mai des. Ne-au dezvăluit nu doar dilemele clienților, ci și sfaturile pe care le dau. 

Este bine să bei apă în timpul antrenamentului?

Bogdan Andrei, antrenor personal World Class at The Grand

Apa reprezintă mai mult de jumătate din greutatea corporală, se află în toate țesuturile și este prezentă în toate funcțiile organismului – devine astfel nu doar indispensabilă vieții, ci și utilă în timpul antrenamentului. Iată de ce:
• Deshidratarea duce la diminuarea performanței. Prin deshidratare poți pierde cam 2% din greutatea corporală, ceea ce duce la o performanță cu 25% mai mică.
• Apă reduce stresul de la nivelului aparatului cardiovascular.
• Deshidratarea scade forța și rezistența musculară și poate afecta articulațiile, care nu se mai lubrifiază corespunzător.
• Tot deshidratarea este unul dintre factorii principali pentru cauza crampe musculare și amețeli.
• Consumul de apă înainte de antrenament te energizează.
Orientativ, într-un antrenament de 45-60 de minute, poți consuma între 700 ml și 1,5 litri de apă, în funcție de intensitatea antrenamentului, temperatura mediului înconjurător și particularitățile tale (greutate, înălțime, grad de transpirație).

De câte ori pe săptămână este indicat să mă antrenez?

Cosmin Ciocîrlan, antrenor personal World Class at The Grand

Frecvența de antrenament depinde foarte mult de tipul de antrenament, de calitatea nutriției și a odihnei.
În antrenamentul specific pentru dezvoltarea masei musculare, frecvența optimă a sesiunilor trebuie adaptată la potențialul de refacere a organismului. În urma eforturilor intense și prelungite, îți recomand să aloci între 48 și 72 de ore între două antrenamente grele, pentru a-i permite organismului să reacționeze la stimulii produși anterior. În acest context, ar trebui să te antrenezi de trei ori pe săptămână.
Dacă obiectivul tău presupune îmbunătățirea condiției fizice, poți efectua până la cinci antrenamente pe săptămână: trei dintre acestea la intensitate ridicată, iar celelalte la 60-70% din capacitatea ta maximă de efort.
Pe de altă parte, dacă timpul reprezintă un impediment în a te antrena, îți recomand să faci două antrenamente pe săptămână pentru a-ți menține sistemul muscular la nivelul actual, precum și condiția fizică.

Ce antrenamente pot face pentru a scapă de burtă?

Cezar Gabriel, antrenor personal World Class America House

Răspunsul clasic ar fi: antrenamente cardio pentru slăbire, apoi de forță pentru a câștiga masă musculară, dar nu este cel mai precis răspuns. Antrenamentul cu greutăți poate fi la fel de util în slăbire, deoarece îți permite să construiești mai multă masă musculară, utilă ulterior pentru arderile calorice din organism. Prin urmare, cu cât este mai dezvoltată masa musculară, cu atât rata de ardere va fi mai mare.
Un beneficiu foarte mare al antrenamentului de forță este remodelarea corporală. Într-adevăr, antrenamentele cardio te ajută să pierzi în greutate, dar această pierdere constă într-o combinație de grăsime și masă musculară. Altfel spus, vei pierde nu doar din țesutul adipos, așa cum îți doreai, ci și din mușchi.
Până la urmă, pentru a scăpa de burtă, este important să te antrenezi cu regularitate, fie că faci cardio sau forță, ori un mix între ele, și să ai o alimentație echilibrată.