Trecerea liniei de finiș a unui concurs este visul oricărui alergător pasionat. Am ales cursele noastre preferate și trucurile pentru fiecare dintre ele, în funcție de timpul rămas, astfel încât tu să îți atingi obiectivul.

Vei alerga la Maratonul internațional București. Mai ai câteva luni până la cursă 

  • Alege o cursă și pregătește-te doar pentru ea. Dacă va avea startul la ora opt dimineața, încearcă să alergi de la opt dimineața când te antrenezi.
  • Învață traseul cursei și încearcă să îl alergi sau sa-l simulezi cât mai bine.
  • Planifică tot, mai puțin timpul pe care vrei să îl obții. Gândește-te ce vei purta, ce vei mânca înainte de cursă, cum ajungi la start, însă nu și la timp. Momentan este un stres de care nu ai nevoie.
  • Stabilește-ți obiectivul optim, dar propune-ți și unul secundar, care să te mențină motivat. Mulți maratoniști de elită nu se gândesc la ce timp vor obține, ci la ritm, execuție etc. Poți avea o zi proastă când e concursul. Propune-ți un Plan B, în cazul în care cursa nu decurge așa cum ai vizualizat-o în condiții ideale.

 

Vei alerga la Maratonul DHL. Mai ai câteva zile până la cursă

  • Mănâncă bine. Carbohidrații și mâncărurile bogate în glicogen te vor ajută să înmagazinezi suficientă energie pentru a duce la bun sfârșit cursa.
  • Folosește lista pe care ți-ai făcut-o în timpul antrenamentelor și simulărilor de cursă. Verifică-ți echipamentul și rutina pre-cursă de cu seară.
  • Relaxează-te. Încearcă să te eliberezi de orice stres suplimentar în zilele dinaintea cursei.
  • Nu încerca lucruri noi în ziua cursei.

 

În timpul cursei

Fie că alergi la No Stress Triathlon sau la Happy Run Rece for Cure din acest weekend, sfaturile de mai jos îți vor fi la fel de utile.

  • Pornește încet și intensifică ritmul pe parcurs. Adrenalina te va împinge să pornești mai repede decât te-ai antrenat, dar trebuie să-ți păstrezi ritmul tău.
  • Hidratează-te.
  • Bucură-te de experiență. Un maraton, ca orice altă cursă de anduranță este și o luptă mentală, pe lângă un test al capacităților fizice. Nu te gândi la kilometrii pe care i-ai parcurs sau cei pe care îi mai ai de alergat. Adu-ți aminte ce te motivează și folosește-ți puterea mentală în avantajul tău.