Dacă abia ai început să mergi la sală, probabil ai auzit că trebuie să iei „proteine“. Însă există o mulţime de suplimente alimentare utile înainte de un antrenament, pentru îmbunătățirea performanțelor fizice.

Unele se iau înainte, altele după antrenament; unele pentru creşterea masei musculare, altele pentru creşterea randamentului; unele îţi dau energia necesară pentru a duce la capăt un antrenament după o zi dificilă, altele te ajută să-ţi depăşeşti limitele şi să-ţi supui corpul la noi parametri de efort. 

Ce pot face pentru corpul tău suplimentele pre-workout

Orice tip de suplimente sportive ai avea nevoie, ştim că îţi doreşti să alegi cel mai bun produs din categoria sa; astfel încât, ţi-am pus la dispoziţie cel mai diversificat magazin online, de unde poţi achiziţiona produsele nutritive preferate: WShop by World Class.

Atenţie, însă: ţine mereu cont de sfaturile specialiştilor atunci când ai în plan construcţia unei diete pentru antrenamente de succes, în care un loc important îl ocupă şi suplimentele alimentare!

Ca să faci și mai ușor alegerile, mai jos ai explicații pentru cele mai importante substanțe pe care le vei găsi pe etichetele suplimentelor pentru sportivi:

CREATINA crește forța musculară și, luată constant, ajută la creșterea masei musculare.

TAURINA este un aminoacid pe care corpul nostru îl produce din cisteină. Are un rol antioxidant și este folosit la mai multe funcții fiziologice, precum: contracțiile musculare, controlul balanței fluidelor din corp, menținerea structurii membranelor din corp.

BCAA (branched-chain amino acids) sunt cei trei aminoacizi cu lanțuri ramificate (leucina, izoleucina și valina) folosiți pentru a alimenta mușchii, a stimula sinteza proteică și a grăbi recuperarea și adaptarea corpului în urma exercițiilor cu greutăți. Luați înainte de antrenament, aceștia previn degradarea țesutului muscular în timpul antrenamentului.

CAFEINA este un stimulator metabolic, cel mai frecvent supliment care ajută la creșterea performanțelor fizice. Acționând asupra sistemului nervos central, acesta stimulează eliberarea acizilor grași în sânge, pentru a putea fi folosiți ca energie.

L-CARNITINA are rolul de a accelera oxidarea acizilor graşi, ceea ce conduce la o scădere din surplusul de greutate.

BETA-ALANINA este un aminoacid care sporește anduranța, datorită proprietăților antioxidante, și ajută la întârzierea acumulării de acid lactic în mușchi.

CITRULINA MALAT este un aminoacid care reduce senzația de oboseală, în timp ce crește în organism producția de ATP (acid adenozintrifosforic, un compus cu rol de acumulator energetic).

Însă, înainte de a începe o dietă cu suplimente alimentare pentru sportivi, trebuie să te hotărăşti care sunt beneficiile pe care le urmăreşti prin consumul acestora. Pentru că ele te pot ajuta să:
- îţi creşti performanţele fizice – cele care conţin creatină şi taurină;
- îţi creşti masa musculară – cele care conţin proteine, BCAA, carbohidraţi cu indice glicemic mare;
- îţi creşti rezistenţa şi anduranţa la efort – cele care conţin beta-alanină, citrulina malat;
- îţi creşti rata metabolică şi intensificarea arderii acizilor graşi – cele care conţin L-carnitină;
- întârzii instalarea oboselii în timpul antrenamentului – cele care conţin cafeină şi tirozină;
- reduci degradarea masei musculare în timpul antrenamentului – cele care conţin BCAA.

Alege-ţi suplimentele potrivite scopurilor tale sportive din cea mai variată gamă de produse nutritive, disponibilă pe WShop.

Şi nu neglija odihna: este cel mai bun „supliment“ în pregătirea pentru antrenament!

Sergiu Sandu este antrenor World Class specializat în nutriție sportivă.