Descifrează această poftă și vei reuși să stai departe de tentațiile periculoase pentru corpul tău.

O felie de tort de ziua celui mai bun prieten, o linguriţă de frişcă în cafea sau câteva fursecuri când ai musafiri – toate sunt mici gustări care fac parte din plăcerile vieţii şi merită savurate din plin.

Din păcate însă, pentru mulţi dintre noi, pofta de dulce este la ordinea zilei, iar zahărul a devenit o tentaţie copleşitoare căreia nu îi putem face faţă. Dacă te-ai surprins vreodată privind hipnotizat o gogoașă în vitrina unei patiserii, înseamnă că eşti conştient de puterea incredibilă pe care o are pofta de zahăr.

Dar indiferent cât de adânc este înrădăcinată în tine această poftă, încă mai există speranţă!

Identifică nevoile organismului

Ca să scapi de acest viciu, în primul rând, trebuie să vezi de ce anume are nevoie corpul tău atunci când poftești. Faptul că organismul îţi "cere" să consumi ciocolată, dulciuri şi alimente care conţin zahăr poate să reflecte o deficienţă a unor minerale, cum ar fi:

- magneziu – ia-l din nuci, seminţe, legume, fructe;
- crom – broccoli, grapefruit și pui sunt surse bune;
- fosfor – consumă pui, ouă, lactate, nuci, legume, pește; 
- triptofan – îl găsești în vită, miel, spanac;
- sulf – există în varză, conopidă, broccoli, hrean.

Toate aceste alimente sunt benefice pentru o mai bună funcţionare a organismului. Așa că, tot ce trebuie să faci este să înlocuiești dulciurile de pe rafturile supermarketurilor cu alimentele de mai sus.

Evident, poți prepara acasă diverse gustări, dar respectând câteva principii de bază: înlocuieşte făina albă cu cea integrală, în loc de zahăr foloseşte un îndulcitor mai puţin nociv (cum ar fi siropul de agave), prepară frişca cu smântână degresată, în loc de margarină foloseşte untul de cocos. Dacă intri în secțiunea noastră de rețete, vei găsi câteva variante de dulciuri delicioase, fără multe calorii. 

Anca Surdu este antrenor personal și instructor de group fitness la World Class Fitness Center America House.